Název: Charakteristika titulků v textech současné české publicistiky
Další názvy: Characteristics of subtitles in the texts of contemporary Czech journalism
Autoři: Beránková, Tereza
Vedoucí práce/školitel: Vaňková Jana, PhDr.
Oponent: Vejvodová Jana, PaedDr. CSc.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/44725
Klíčová slova: publicistika;článek;titulek;bulvární noviny;seriózní noviny;publicismy;frazémy;obrazná vyjádření;interpunkce
Klíčová slova v dalším jazyce: journalism;article;headline;tabloid newspapers;quality press;publicism;idioms;figurative expression;punctuation
Abstrakt: Tato práce se věnuje charakteristice titulků v textech současné české publicistiky. Práci tvoří analýza titulků, ze dvou deníků bulvárních novin a ze dvou deníků seriózních novin, na základě jazykových a obsahových kritérií. V první části se nachází teoretická východiska, kde dojde k seznámení se s problematikou. Následuje praktická část, kde jazyková kritéria tvoří stěžejní část této bakalářské práce. Došlo k excerpci titulků, které byly dle jednotlivých kritérií zkoumány. Práce se zaměřuje na shody a rozdíly, tedy jednotlivé deníky porovnává, a následně potvrzuje či vyvracuje hypotézy.
Abstrakt v dalším jazyce: This Bachelor thesis deals with characteristics of headlines in the texts of contemporary Czech journalism. This thesis consist of an analysis of headlines from two dailies of tabloid newspapers and from two dailies of quality press, where you will get acquainted with the issue. The practical part follows where language criteria form a main of this bachelor thesis. There was an excerption of headlines which were examined according to individual criteria.The thesis focuses on similarities and differences, so it compares individual newspapers and then confirms or refute hypothesis.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Charakteristika publicistickych titulku v soucasne publicistice.pdfPlný text práce627,61 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
berankova_vankova.pdfPosudek vedoucího práce578,76 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
berankova_vejvodova.pdfPosudek oponenta práce299,26 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
berankova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce78,9 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/44725

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.