Title: | Prevence šikany na 1. stupni základních škol |
Other Titles: | Prevention of bullying at primary schools |
Authors: | Havlíčková, Eliška |
Advisor: | Nováková Daniela, PhDr. Ph.D. |
Referee: | Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/45216 |
Keywords: | agrese;šikana;agresor;oběť;rodina;šetření;postup;řešení;organizace;prevence. |
Keywords in different language: | aggression;bullying;aggressor;victim;family;investigation;procedure;solution;organization;prevention. |
Abstract: | Diplomová práce je zaměřena na problematiku šikany na prvním stupni základních škol, konkrétně na její prevenci. Teoretická část práce charakterizuje základní pojmy týkající se tématu, jako je agrese, agresivita, šikana, protagonisté šikany, přibližuje postupy řešení šikany a možnosti prevence. Výzkumná část interpretuje výsledky výzkumného šetření na vybraných školách. |
Abstract in different language: | The diploma thesis is focused on the issue of bullying at the first stage of primary schools, speciffically on its prevention. The theoretical part of the thesis characterizes the basic concepts related to the topic, such as aggression, bullying, protagonists of bullying, describes the procedures for dealing with bullying and prevention options. The research part interprets the results of the research survey at selected schools. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP_Prevence sikany na 1. stupni zakladnich skol_HAVLICKOVA Eliska.pdf | Plný text práce | 724,9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Havlickova, VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 166,6 kB | Adobe PDF | View/Open |
Havlickova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 157,2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Havlickova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 1,88 MB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/45216
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.