Title: Prevence šikany na 1. stupni základních škol
Other Titles: Prevention of bullying at primary schools
Authors: Havlíčková, Eliška
Advisor: Nováková Daniela, PhDr. Ph.D.
Referee: Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/45216
Keywords: agrese;šikana;agresor;oběť;rodina;šetření;postup;řešení;organizace;prevence.
Keywords in different language: aggression;bullying;aggressor;victim;family;investigation;procedure;solution;organization;prevention.
Abstract: Diplomová práce je zaměřena na problematiku šikany na prvním stupni základních škol, konkrétně na její prevenci. Teoretická část práce charakterizuje základní pojmy týkající se tématu, jako je agrese, agresivita, šikana, protagonisté šikany, přibližuje postupy řešení šikany a možnosti prevence. Výzkumná část interpretuje výsledky výzkumného šetření na vybraných školách.
Abstract in different language: The diploma thesis is focused on the issue of bullying at the first stage of primary schools, speciffically on its prevention. The theoretical part of the thesis characterizes the basic concepts related to the topic, such as aggression, bullying, protagonists of bullying, describes the procedures for dealing with bullying and prevention options. The research part interprets the results of the research survey at selected schools.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Prevence sikany na 1. stupni zakladnich skol_HAVLICKOVA Eliska.pdfPlný text práce724,9 kBAdobe PDFView/Open
Havlickova, VP.pdfPosudek vedoucího práce166,6 kBAdobe PDFView/Open
Havlickova OP.pdfPosudek oponenta práce157,2 kBAdobe PDFView/Open
Havlickova O.pdfPrůběh obhajoby práce1,88 MBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/45216

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.