Title: | Přístupy k bilingvnímu vzdělávání |
Other Titles: | Approaches to Bilingual Education |
Authors: | Váchalová, Nikola |
Advisor: | Reynaert Barbora, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/45243 |
Keywords: | bilingvní vzdělávání;distanční výuka;výukové metody;potřeby studentů;motivace;český školský systém;česko-španělský bilingvní program |
Keywords in different language: | bilingual education;distance teaching;teaching methods;student needs;motivation;czech education system;czech-spanish bilingual programme |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá přístupy k bilingvnímu vzdělávání. Zkoumá, jak probíhala výuka na česko-španělském bilingvním programu v době distanční výuky. Popisuje, jak byl ovlivněn výběr výukových metod s ohledem na individuální potřeby studentů, samotné potřeby studentů a motivace při osvojování španělštiny. Teoretická část se zaobírá definicemi bilingvního vzdělávání, jeho typy a realizací nejen v českém školním systému. Výzkum byl proveden formou dotazníku a následného rozhovoru. Vyplynulo z něj, že volba výukových metod a přístup učitelů k výuce musely být pozměněny tomuto typu výuky. Vliv distančního vzdělávání na potřeby a motivaci studentů při učení způsobil navrhované kurikulární změny v programu pro následující rok. |
Abstract in different language: | The thesis deals with approaches towards bilingual education. It provides an insight into how bilingual education at a Czech-Spanish bilingual programme was conducted during distance teaching. It inquires into whether and how the teaching methods´ choice with respect to individual student needs, needs and motivation when language learning were affected. The theoretical part also provides definitions of bilingual education, its types and application not only in the Czech school system. The research conducted is described in the thesis´ second part. It was realized by means of a questionnaire serving as a semi-stage to a further in-depth interview. The research suggests that methodological choices and the respondents´ approaches must have been adjusted to distance teaching. Its effect on student needs and student motivation resulted in the suggested curriculum adjustments for the following year. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Thesis _Final Vachalova.pdf | Plný text práce | 688,75 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_pos_ved_Reyn_Vachalova.pdf | Posudek vedoucího práce | 466,52 kB | Adobe PDF | View/Open |
Pos_opon_Skop_Vachalova.pdf | Posudek oponenta práce | 652,4 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_obhajoba_Vachalova.pdf | Průběh obhajoby práce | 394,87 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/45243
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.