Název: Jak se stát (ne)čtenářem
Další názvy: How to become a (non)reader
Autoři: Sklenářová, Kamila
Vedoucí práce/školitel: Nováková Jaroslava, PhDr. Ph.D.
Oponent: Franta David, PhDr. et Mgr.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/45327
Klíčová slova: čtenářská gramotnost;dítě předškolního věku;metody a techniky práce s literárním textem;možnosti práce s knihou v mateřské škole;projekty na podporu čtenářské gramotnosti
Klíčová slova v dalším jazyce: reading literacy;preschool child;methods and techniques of working with literary texts;possibilities of working with a book in kindergarten;projects to promote reading literacy
Abstrakt: Cílem této bakalářské práce je najít pozitivně působící vlivy na rozvoj čtenářské pregramotnosti u dětí předškolního věku. Tím nejdůležitějším je podnětné rodinné prostředí. Mateřská škola může rodinnou výchovu podpořit a doplňovat vhodnými učebními metodami. Tato bakalářská práce obsahuje zpracovaný projekt pro mateřské školy, který nabízí možnosti práce s literárním textem s využitím zajímavých metod a forem, díky nimž se čtení stává pro děti zábavnější a atraktivnější. Negativní vliv na budoucí čtenářskou gramotnost mají digitální technologie, které děti používají ve stále nižším věku. Rodiče jsou málo informovaní o zdravotních rizicích, které se mohou vyskytnout v souvislosti s častým používáním digitálních technologií u dětí předškolního věku. Mateřské školy by měly děti motivovat k četbě mnohem více než dříve, aby i v budoucím věku upřednostňovaly tištěné knihy před elektronickými médii. Účast dítěte na některém z projektů podporujících čtenářskou gramotnost zvyšuje pravděpodobnost, že bude rádo číst. V této práci je přehled zajímavých a inspirativních českých i zahraničních projektů.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis deals with the development of reading literacy in preschool age. The most important is a stimulating family environment. Kindergarten can support and supplement family education with appropriate teaching methods. This bachelor's thesis contains a project for kindergartens, which offers the possibility of working with literary texts using interesting methods and forms, which make reading more fun and attractive for children. Digital technologies, which children use at an ever younger age, have a negative impact on future reading literacy. Parents are poorly informed about the health risks that can occur in connection with the frequent use of digital technologies in preschool children. Kindergartens should motivate children to read much more than before, so that in future life they will prefer printed books to electronic media. A child's participation in one of the projects supporting reading literacy increases the likelihood that he or she will enjoy reading. This work is an overview of interesting and inspiring Czech and foreign projects.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Jak se stat (ne)ctenarem_Kamila_Sklenarova.pdfPlný text práce7,26 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
sklenarova_franta.pdfPosudek oponenta práce315,19 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
sklenarova_novakova.pdfPosudek vedoucího práce222,7 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
sklenarova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce91,31 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/45327

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.