Název: | Aplikace přístupů CLIL ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ |
Další názvy: | Application of CLIL in Geography at lower secondary school |
Autoři: | Vlasáková, Natálie |
Vedoucí práce/školitel: | Vočadlová Klára, RNDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/45338 |
Klíčová slova: | clil;didaktický experiment;zeměpis;mapa;pretest;posttest |
Klíčová slova v dalším jazyce: | clil;didactic experiment;geography;map;pretest;posttest |
Abstrakt: | Tato diplomová práce si dává za cíl zjistit, zda při zařazení metody CLIL do výuky, dochází k rozšiřování znalostí v cizím jazyce a zároveň se netvoří signifikantní rozdíly ve znalostech odborného předmětu žáků s CLIL výukou, oproti žákům, u kterých CLIL neprobíhá. Jako nástroj pro toto zjištění slouží v této diplomové práci didaktický experiment, který proběhl v hodinách zeměpisu na 2. stupni základní školy. Experiment byl proveden ve dvou paralelních skupinách. Data pro hodnocení výsledků experimentu byla získána použitím pretestu a posttestu v kontrolní a experimentální skupině. Výstupem této práce je podrobně popsaný obsah a náplň 10 vyučovacích hodin, které se věnují zeměpisnému tématu mapa. Hlavní složkou tohoto výstupu jsou CLIL aktivity, které je možné využít pro výuku tohoto tématu v 6. ročníku základní školy. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Aim of this thesis is to determine whether the inclusion of the CLIL method in teaching leads to the dissemination of knowledge in foreign language and at the same time no significant differences are formed in pupil's knowledge of learned subject who experienced teaching which conteined CLIL method compered to pupils who didn't experience the CLIL mothod. This aim is verified by implemantacion of a didactic experiment which was realized in two parallel groups at the second grade of elementary school. Data for evaluating results of the experiment was collected by using pretest and posttest in control and experimental group. Output of this thesis is a detailed witten content of ten lessons, which are focused on the geographical topic of the map. The main parts of this oupput are CLIL activities, which can be used for teaching of this topic in the sixth grade of elementary school. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (CBG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova_prace_Natalie_Vlasakova.pdf | Plný text práce | 2,46 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
VLASAKOVA_VEDOUCI.pdf | Posudek vedoucího práce | 556,55 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
VLASAKOVA_OPONENT.pdf | Posudek oponenta práce | 706,14 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
VLASAKOVA_PRUBEH OBHAJOBY.pdf | Průběh obhajoby práce | 128,89 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/45338
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.