Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorPittermann Martin, Doc. Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorMíka, Matěj
dc.contributor.refereeFořt Jiří, Ing. Ph.D.
dc.date.accepted2021-6-17
dc.date.accessioned2021-11-26T13:03:00Z-
dc.date.available2020-10-9
dc.date.available2021-11-26T13:03:00Z-
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-5-27
dc.identifier85525
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/46045-
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce je zaměřena na využití čidel otáček a polohy v elektrických regulovaných pohonech. Text je rozdělen do tří částí. V první část se věnuje rozboru problematiky regulovaných elektrických pohonů a popisu současného stavu poznání v této oblasti. Zejména jsou zde porovnány pohony využívající čidla otáček či polohy a pohony využívající tzv. bezsenzorové řízení. V druhé části jsou pak rozebrána používaná čidla, a to nejprve z hlediska používaných fyzikálních principů, a poté jsou popsány konkrétní vybrané produkty, které jsou v současnosti dostupné na trhu. V závěrečné třetí části je pak za použití software MatLab/Simulink vytvořen model regulovaného pohonu a je zde provedeno několik simulací, jejichž účelem je zjistit vliv čidla a jeho nedokonalostí na regulační pochod.cs
dc.format52 s.
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=85525-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectelektrický pohoncs
dc.subjectčidlo otáčekcs
dc.subjectčidlo polohycs
dc.subjectirccs
dc.subjectarccs
dc.titleČidla otáček a polohy v elektrických regulovaných pohonechcs
dc.title.alternativeSpeed and position encoders in electrical variable speed drivesen
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelNavazující
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta elektrotechnická
dc.thesis.degree-programAplikovaná elektrotechnika
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with applications of speed and position sensors in regulated electric drives. The text is divided into three parts. The first part focuses on analysing the problematic of regulated electric drives and describes the current state of knowledge. Particularly, sensorless drives and drives using speed and position sensors are compared here. Further, in the second part the sensors are analysed, firstly depending on used principles, and then the specific selected products currently available on the market are described. Finally, in the third part, the simulation model using MatLab/Simulink software is created and several simulations are carried out, for the purpose of determining the influence of the sensor and its imperfections on the control process.en
dc.subject.translatedelectric driveen
dc.subject.translatedspeed sensoren
dc.subject.translatedposition sensoren
dc.subject.translatedircen
dc.subject.translatedarcen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KEE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Mika.pdfPlný text práce3,52 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce40,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce23,69 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce41,64 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
DP_Mika_prilohy.rarVŠKP - příloha2,94 MBRARZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/46045

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.