Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHonzík, Lukáš
dc.contributor.authorFrank, Jan
dc.date.accessioned2021-12-02T12:05:56Z
dc.date.available2021-12-02T12:05:56Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationInovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2021, č. 1, s. 25-32.cs
dc.identifier.issn2571-2519
dc.identifier.urihttp://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2021/10/journal-itev-2021-1.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/46233
dc.description.abstractTabulkový procesor MS Excel je dobře známou součástí programového balíku MS Office. Práci s ním se žáci učí v hodinách výpočetní techniky, a tak ani pro ně není úplně cizím prostředím. Kromě práce s buňkami a vzorci, tvorby grafů a dalších záležitostí, které jsou vesměs zvládnutelné již na 2. stupni základní školy, ale nabízí i možnost programování tzv. maker v programovacím jazyku VBA. Primární využití maker samozřejmě spočívá v ulehčení práce při využívání zmíněného tabulkového procesoru, ale při troše snahy je lze vhodně použít i pro demonstraci běhu vybraných matematických algoritmů, což může přispět k lepšímu pochopení dané látky ze strany žáků.cs
dc.format7 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectMS Excelcs
dc.subjectmakracs
dc.subjectVisual Basic for Applicationscs
dc.subjectalgoritmizacecs
dc.titleJedno využití MS Excel ve výuce matematikycs
dc.title.alternativeOne use of MS Excel in teaching mathematicsen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe spreadsheet MS Excel is a well-known part of MS Office. Pupils are taught to work with it in computer science lessons, and so it is not a completely strange environment for them. Besides working with cells and patterns, charting and other issues that are generally manageable at the secondary school, it also offers the possibility of programming so-called macros in the VBA programming language. Macros are primarily, of course, used to make it easier to work with the spreadsheet, but with a little effort, it can also be used to demonstrate the run of selected mathematical algorithms. This may contribute to a better pupils’ understanding of the taught topics.en
dc.subject.translatedMS Excelen
dc.subject.translatedmacrosen
dc.subject.translatedVisual Basic for Applicationsen
dc.subject.translatedalgorithmizationen
dc.type.statusPeer-revieweden
Appears in Collections:Články / Articles (KMT)
Číslo 1 (2021)
Číslo 1 (2021)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
journal-itev-2021-1-25-32.pdfPlný text348,39 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/46233

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.