Název: | Classroom seating arrangement: the impact on educational choices |
Další názvy: | Η ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΔΙΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΙΘΟΥΣΑΣ ΚΑΙ Ο ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ |
Autoři: | Stathopoulou, Maria V. Gomatos, Leonidas |
Citace zdrojového dokumentu: | Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2021, č. 1, s. 45-50. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2021/10/journal-itev-2021-1.pdf http://hdl.handle.net/11025/46236 |
ISSN: | 2571-2519 |
Klíčová slova: | vzdělávací volby;sezení ve třídě;architektonické uspořádání;uspořádání sedadel;vzdělávací dopad |
Klíčová slova v dalším jazyce: | educational choices;classroom seating;architectural layout;seating arrangement;educational impact |
Abstrakt v dalším jazyce: | Classroom arrangements influence the educational outcome. Architectural layouts can impede effectiveness and limit interaction. In this research, the impact of classroom settings on educational choices is examined. The setup of class seats is assessed as a factor related to educational results. Information is collected from Greek and international bibliography. Results indicate that the frontal layout refers to obsolete patterns which restrain educational impact. Team setup, the “Π” and “U” layouts designate alternatives that contribute to the utilization of class characteristics. The educational process ameliorates, by combining elements deriving from past knowledge with innovative ideas, which prioritize human needs. This research reveals that the setup cannot impose educational dynamics, though it can facilitate or hinder educational choices. Educators can take advantage of classroom setups, open to communication and inquiry. In this perspective, they often rearrange the setting as the architecture of the class is not fixed but is ideally flexible and adaptable. |
Práva: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Vyskytuje se v kolekcích: | Číslo 1 (2021) Číslo 1 (2021) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
journal-itev-2021-1-45-50.pdf | Plný text | 302,4 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/46236
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.