Název: | Využití pomůcek při inkluzivním vzdělávání v matematice |
Další názvy: | Use of tools during inclusive education of mathematics |
Autoři: | Capová, Petra Pěchoučková, Šárka |
Citace zdrojového dokumentu: | Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2021, č. 2, s. 15-19. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2021/12/Itev_2_2021.pdf http://hdl.handle.net/11025/46508 |
Klíčová slova: | inkluzivní vzdělávání;matematika;manipulativní činnost |
Klíčová slova v dalším jazyce: | inclusive education;mathematics;manipulation activity |
Abstrakt: | Na prvním stupni základní školy proběhla sonda, která se zaměřila na možnosti inkluzivního vzdělávání v matematice. Cílem bylo vytvořit úkoly a činnosti z aritmetiky a geometrie pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, zrealizovat je a provést reflexi. K činnostem byly vyrobeny pomůcky. Sondy se zúčastnili vždy čtyři žáci druhého, třetího a čtvrtého ročníku v rámci hodin ambulantní nápravné péče. Na základě vyhodnocení bylo zjištěno, že manipulace s pomůckami se při řešení jednotlivých úloh ukázala jako efektivní a umožnila tak získat žákům lepší vhled do předloženého problému. |
Abstrakt v dalším jazyce: | A probe focused on inclusive education opportunities in mathematics took place at elementary schools. Its goal was to create tasks and activities in arithmetic and geometry for children with special education needs, to implement them and to perform a reflection. Tools were manufactured for these activities. Children of first, second and third grade took part in the probe (four children from each grade) as part of their ambulatory remedial care. The probe concluded that work with tools was an effective means to solve single tasks and enabled a better children's insight into the presented problem. |
Práva: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KMT) Číslo 2 (2021) Číslo 2 (2021) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Itev_2_2021-15-19.pdf | Plný text | 506,37 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/46508
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.