Název: | Modifikace urbanova figurálního testu tvořivého myšlení pro potřeby vyhodnocení 3D modelů vytvořených žáky ZŠ |
Další názvy: | Modification of urban's figural test of creative thinking for the needs of evaluation of 3D models created by elementary school students |
Autoři: | Fadrhonc, Jan Král, Jan |
Citace zdrojového dokumentu: | Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2021, č. 2, s. 41-49. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2021/12/Itev_2_2021.pdf http://hdl.handle.net/11025/46512 |
Klíčová slova: | prostorová představivost;kreativita;3D modelování;TSD – Z |
Klíčová slova v dalším jazyce: | spatial orientation;creativity;3D modeling;TSD – Z |
Abstrakt: | Článek popisuje úpravy Urbanova figurálního testu tvořivého myšlení (TSD – Z) pro potřeby hodnocení žáků prvního a druhého stupně v oblasti prostorové představivosti a kreativity, a to na základě hodnocení jimi vytvořených 3D modelů. Tyto modifikace byly provedeny na základě přechodu zadávání a hodnocení z původní kresby na papír do 3D virtuálního prostoru a rozšíření testu o kategorie hodnotící prostorovou představivost. Výsledky testování nám umožní zjistit nejen úroveň prostorové představivosti a kreativity, ale i na základě našich výsledků a jiných výzkumů korelovat případné limity daného virtuálního 3D prostředí. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The article describes modifications of Urban's figural test of creative thinking (TSD – Z) for the needs of evaluation of first (age 6 – 11) and second (age 11 – 15) grade students in the field of spatial orientation and creativity, based on the evaluation of their created 3D models. These modifications were made on the basis of the transition of input and evaluation from the original drawing on paper to 3D virtual space and the extension of the test by categories evaluating spatial orientation. The results of testing will allow us to determine not only the level of spatial orientation and creativity, but also on the basis of our results and other research to correlate the possible limits of the virtual 3D environment. |
Práva: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KVD) Články / Articles (KMT) Číslo 2 (2021) Číslo 2 (2021) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Itev_2_2021-41-49.pdf | Plný text | 327,31 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/46512
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.