Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorRieneslová, Denisa
dc.contributor.authorPěchoučková, Šárka
dc.date.accessioned2022-01-03T11:03:32Z
dc.date.available2022-01-03T11:03:32Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationInovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2021, č. 2, s. 50-54.cs
dc.identifier.urihttp://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2021/12/Itev_2_2021.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/46516
dc.description.abstractV mateřské škole proběhl experiment, jehož cílem bylo zjistit schopnosti dětí ve věku 5 – 6 let řešit různé druhy labyrintů – prostorový vícecestný čtvercový labyrint s dvěma řešeními, prostorový vícecestný obdélníkový labyrint s podmínkou a více řešeními a prostorový jednocestný čtvercový labyrint s podmínkou. Děti jednotlivé labyrinty řešily manipulací nebo pomocí kineze. Na základě vyhodnocení experimentu bylo zjištěno, že všechny děti vyřešily prostorový vícecestný čtvercový labyrint s dvěma řešeními. Nejnižší úspěšnost řešení (60 %) měl úkol s prostorovým vícecestným obdélníkovým labyrintem s podmínkou a vice řešeními.cs
dc.format5 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectmateřská školacs
dc.subjectpředmatematické představycs
dc.subjectlabyrintycs
dc.subjectorientace v roviněcs
dc.titleSchopnost dětí řešit různé typy labyrintůcs
dc.title.alternativeChildren ́s ability to solve different types of labyrinthsen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedIn a preschool establishment, an experiment took place with the aim to assess 5- to 6- year-olds' ability to solve different types of labyrinths. Three labyrinth types were included - a three-dimensional square multi-path labyrinth with two possible solutions, a three-dimensional rectangular multi-path labyrinth with a condition and multiple solutions, and a three-dimensional square single-path labyrinth with a condition. Children solved the labyrinths using manipulation or kinesis. Evaluation of the experiment revealed that all children solved successfully the three-dimensional square multi-path labyrinth with two solutions. The task with a three-dimensional rectangular multi-path labyrinth with a condition and multiple solutions had the lowest successful solution rate (60 %).en
dc.subject.translatedpreschool establishmenten
dc.subject.translatedpre-mathematical conceptionsen
dc.subject.translatedlabyrinthsen
dc.subject.translatedorientation in the planeen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KMT)
Číslo 2 (2021)
Číslo 2 (2021)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Itev_2_2021-50-54.pdfPlný text417,85 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/46516

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.