Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Rieneslová, Denisa | |
dc.contributor.author | Pěchoučková, Šárka | |
dc.date.accessioned | 2022-01-03T11:03:32Z | |
dc.date.available | 2022-01-03T11:03:32Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2021, č. 2, s. 50-54. | cs |
dc.identifier.uri | http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2021/12/Itev_2_2021.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/46516 | |
dc.description.abstract | V mateřské škole proběhl experiment, jehož cílem bylo zjistit schopnosti dětí ve věku 5 – 6 let řešit různé druhy labyrintů – prostorový vícecestný čtvercový labyrint s dvěma řešeními, prostorový vícecestný obdélníkový labyrint s podmínkou a více řešeními a prostorový jednocestný čtvercový labyrint s podmínkou. Děti jednotlivé labyrinty řešily manipulací nebo pomocí kineze. Na základě vyhodnocení experimentu bylo zjištěno, že všechny děti vyřešily prostorový vícecestný čtvercový labyrint s dvěma řešeními. Nejnižší úspěšnost řešení (60 %) měl úkol s prostorovým vícecestným obdélníkovým labyrintem s podmínkou a vice řešeními. | cs |
dc.format | 5 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická | cs |
dc.rights | © Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.subject | mateřská škola | cs |
dc.subject | předmatematické představy | cs |
dc.subject | labyrinty | cs |
dc.subject | orientace v rovině | cs |
dc.title | Schopnost dětí řešit různé typy labyrintů | cs |
dc.title.alternative | Children ́s ability to solve different types of labyrinths | en |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | In a preschool establishment, an experiment took place with the aim to assess 5- to 6- year-olds' ability to solve different types of labyrinths. Three labyrinth types were included - a three-dimensional square multi-path labyrinth with two possible solutions, a three-dimensional rectangular multi-path labyrinth with a condition and multiple solutions, and a three-dimensional square single-path labyrinth with a condition. Children solved the labyrinths using manipulation or kinesis. Evaluation of the experiment revealed that all children solved successfully the three-dimensional square multi-path labyrinth with two solutions. The task with a three-dimensional rectangular multi-path labyrinth with a condition and multiple solutions had the lowest successful solution rate (60 %). | en |
dc.subject.translated | preschool establishment | en |
dc.subject.translated | pre-mathematical conceptions | en |
dc.subject.translated | labyrinths | en |
dc.subject.translated | orientation in the plane | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KMT) Číslo 2 (2021) Číslo 2 (2021) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Itev_2_2021-50-54.pdf | Plný text | 417,85 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/46516
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.