Název: Současný stav technického vzdělávání pomocí počítačem řízených strojů na zš a sš
Další názvy: Statut quo technical education by computer - controlled machines at primary schools and secondary schools
Autoři: Moc, Pavel
Citace zdrojového dokumentu: MOC, P. Současný stav technického vzdělávání pomocí počítačem řízených strojů na zš a sš. Journal of Technology and Information Education, 2021, roč. 13, č. 1, s. 1-22. ISSN: 1803-537X
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Palacký University Olomouc
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://hdl.handle.net/11025/46566
ISSN: 1803-537X
Klíčová slova: stroje;technika;algoritmizace;3D tiskárna;CNC soustruh;CNC frézka;vzdělávání na základních školách
Klíčová slova v dalším jazyce: achines;science;matematics;3D Milling Machines;CNC Mills in the classroom;CNC cutter in the classroom;Pre-College Engineering Education
Abstrakt: Cílem práce je výzkum postojů žáků k technické výchově a jejich ovlivnitelnost výukou zaměřenou na počítačem řízené stroje (frézky, gravírky, 3D tiskárny). Předpokladem vlastního výzkumu je vznik přehledové studie, jež zajistí přehled zkoumané problematiky v současném stavu doma i v zahraničí. Vlastní studie se nejdříve zaměřuje na definování klíčových slov, jak v českém, tak i v anglickém jazyce. Následně jsou vyhledány vhodné zdroje a rozděleny na domácí a zahraniční. Výsledkem je analýza každého zdroje s krátkým abstraktem zdroje. Na závěr jsou všechny zdroje shrnuty ve výslednou zprávu, jež poukazuje na skutečnost, že především ve světě je vzdělávání v oblasti programovatelných strojů již zaváděno. Jsou hledány vhodné postupy a příklady. Naopak situace v ČR je na počátku zavádění do vzdělávacích procesů.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of the work is to research the attitudes of students to technical education and their influence by teaching focused on computer-controlled machines (e.g. milling machines, engravers, 3D printers). The prerequisite for the research is the creation of a research study, which will secure an overview of the researched issues at the present moment. The study itself first focuses on defining keywords, both in Czech and in English. Next, appropriate sources are sought and divided into domestic and foreign. The result is an analysis of each source with a short summary of the source. Finally, all sources are summarized in the final report, which points to the fact that, especially in the world, education of programmable machines is already being implemented. Suitable procedures and examples are finding. On the contrary, the situation in the Czech Republic is at the beginning of its introduction into educational processes.
Práva: © CC BY-NC-ND
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KMT)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
jti_jti-202101-0001.pdf1,2 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/46566

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD