Title: | Přístup k fyzikálnímu vzdělávání v České republice, Estonsku, Polsku a Slovinsku |
Authors: | Kácovský, Petr Koudelková, Věra Snětinová, Marie |
Citation: | KÉHAR, O. (ed.) Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9: Změny v RVP a jejich dopady do obsahu výuky fyziky, Kašperské hory 2019, s. 61-67. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | https://kof.zcu.cz/ak/trendy/9/sbor/ModerniTrendy9_sbornik.pdf http://hdl.handle.net/11025/47580 |
ISBN: | 978-80-261-1092-7 |
Keywords: | srovnávací studie;Česká republika;Estonsko;Polsko;Slovinsku;kurikulární dokumenty |
Keywords in different language: | comparative study;Czech Republic;Estonia;Poland;Slovenia;curricular documents |
Abstract: | Srovnávací studie, jejíž výsledky jsou v příspěvku prezentovány, se věnuje výuce fyziky na nižším stupni sekundárního vzdělávání. Cílem studie bylo porovnat předepsané kurikulum v České republice, Estonsku, Polsku a Slovinsku na základě kurikulárních dokumentů těchto zemí. Především se toto porovnání zaměřilo na vzdělávací obsah, očekávané výstupy, mezipředmětové vzdělávání a průřezová témata, vzdělávací metody, hodnocení a kompetence |
Abstract in different language: | The paper presents results of a comparative study dealing with physics education at lower secondary schools. The main aim of the study is to compare national curricula of four chosen countries – the Czech Republic, Estonia, Poland and Slovenia. The study focuses on comparison of teaching content and learning outcomes in physics, interdisciplinary education and cross-curricula subjects, educational methods and assessment and field- specific key competences |
Appears in Collections: | Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9 Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ModerniTrendy9_sbornik-61-67.pdf | Plný text | 580,06 kB | Adobe PDF | View/Open |
tiraz.pdf | Plný text | 475,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/47580
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.