Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Háková, Jana | |
dc.contributor.editor | Honzíková, Jarmila | |
dc.contributor.editor | Krotký, Jan | |
dc.date.accessioned | 2022-06-08T07:55:56Z | |
dc.date.available | 2022-06-08T07:55:56Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | HONZÍKOVÁ, Jarmila a Jan KROTKÝ, eds. Olympiáda techniky Plzeň 2022: Sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 24. 5. 2022 Plzeň. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2022, s. 17. | cs |
dc.identifier.isbn | 978-80-261-1091-0 | |
dc.identifier.uri | http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2022/05/ot2022-abstracts.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/47729 | |
dc.description.sponsorship | Grant SVK1-2022-007 | cs |
dc.format | 1 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | © Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.subject | polytechnické vzdělávání | cs |
dc.subject | předškolní období | cs |
dc.subject | technická gramotnost | cs |
dc.subject | hra v předškolním období | cs |
dc.subject | konstrukční stavebnice | cs |
dc.title | Construction kits as a means for development of technical literacy in children preschool age | en |
dc.title.alternative | Konstrukční stavebnice jako prostředek pro rozvoj technické gramotnosti u dětí předškolního věku | cs |
dc.type | konferenční příspěvek | cs |
dc.type | conferenceObject | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | I focused my thesis on polytechnic education and research of construction activities. The work is divided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part I deal with polytechnic education, technical literacy, preschool period and the game connected with it, further this part contains the Framework educational program and construction kits. The practical part includes research of construction activities. The aim was to use construction activities to find out how children can deal with them from a technical and time point of view. The research shows that older children and especially boys have more experience with construction kits than younger children or girls. In some cases, however, girls and younger children were smarter than older ones. | en |
dc.subject.translated | polytechnic education | en |
dc.subject.translated | preschool period | en |
dc.subject.translated | technical literacy | en |
dc.subject.translated | game in preschool period | en |
dc.subject.translated | construction kit | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Olympiáda techniky Plzeň 2022 Olympiáda techniky Plzeň 2022 |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
uvod_tiraz.pdf | Plný text | 346,47 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
ot2022-abstracts-18-19-1.pdf | Plný text | 172,89 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/47729
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.