Název: Sturdy structures - building a bridge in an elementary school
Další názvy: Wytrzymałe konstrukcje - budowa mostu w szkole podstawowej
Autoři: Klepacz, Martyna
Citace zdrojového dokumentu: HONZÍKOVÁ, Jarmila a Jan KROTKÝ, eds. Olympiáda techniky Plzeň 2022: Sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 24. 5. 2022 Plzeň. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2022, s. 39.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2022/05/ot2022-abstracts.pdf
http://hdl.handle.net/11025/47745
ISBN: 978-80-261-1091-0
Klíčová slova: didaktika techniky;technické vzdělání;sturdy constructions
Klíčová slova v dalším jazyce: didactics of technology;technical education;robustní konstrukce
Abstrakt v dalším jazyce: This didactic project is designed for technology classes in elementary school. The aim of the project is to show the students what the stiffness and strength of a building depend on, on the example of bridges. The issues presented in the presentation can be the basis for proposing methodological solutions aimed at developing students' interest in technology from an early age. The completed bridge models can be used as didactic aids in schools. Moreover, the project is supposed to show students how to build very interesting models which can be used in everyday life with basic materials, in this case wooden sticks. Additionally, the aim of the project is to arouse students' interest in technology, to stimulate their imagination, desire to explore, create and build.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Olympiáda techniky Plzeň 2022
Olympiáda techniky Plzeň 2022

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
uvod_tiraz.pdfPlný text346,47 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ot2022-abstracts-40.pdfPlný text172,78 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/47745

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.