Název: | Sturdy structures - building a bridge in an elementary school |
Další názvy: | Wytrzymałe konstrukcje - budowa mostu w szkole podstawowej |
Autoři: | Klepacz, Martyna |
Citace zdrojového dokumentu: | HONZÍKOVÁ, Jarmila a Jan KROTKÝ, eds. Olympiáda techniky Plzeň 2022: Sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 24. 5. 2022 Plzeň. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2022, s. 39. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2022/05/ot2022-abstracts.pdf http://hdl.handle.net/11025/47745 |
ISBN: | 978-80-261-1091-0 |
Klíčová slova: | didaktika techniky;technické vzdělání;sturdy constructions |
Klíčová slova v dalším jazyce: | didactics of technology;technical education;robustní konstrukce |
Abstrakt v dalším jazyce: | This didactic project is designed for technology classes in elementary school. The aim of the project is to show the students what the stiffness and strength of a building depend on, on the example of bridges. The issues presented in the presentation can be the basis for proposing methodological solutions aimed at developing students' interest in technology from an early age. The completed bridge models can be used as didactic aids in schools. Moreover, the project is supposed to show students how to build very interesting models which can be used in everyday life with basic materials, in this case wooden sticks. Additionally, the aim of the project is to arouse students' interest in technology, to stimulate their imagination, desire to explore, create and build. |
Práva: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Vyskytuje se v kolekcích: | Olympiáda techniky Plzeň 2022 Olympiáda techniky Plzeň 2022 |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
uvod_tiraz.pdf | Plný text | 346,47 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
ot2022-abstracts-40.pdf | Plný text | 172,78 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/47745
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.