Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorVallišová Lucie, Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorMarečková, Sára
dc.contributor.refereePolívka Martin, Ing.
dc.date.accepted2022-6-8
dc.date.accessioned2022-06-20T10:19:10Z-
dc.date.available2020-10-23
dc.date.available2022-06-20T10:19:10Z-
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-4-25
dc.identifier85900
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/48049-
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá kreativním účetnictvím a účetními podvody. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části je nejprve definováno účetnictví a jeho funkce. Druhá kapitola obsahuje charakteristiku kreativního účetnictví. Blíže jsou popsány motivy vedoucí ke kreativnímu účetnictví a nejčastěji využívané techniky. Dále je zde definován účetní podvod a druhy podvodných jednání. V praktické části byly analyzovány společnosti Wirecard, Parmalat a WorldCom, známé jako největší účetní skandály. V závěru práce jsou navržena opatření k prevenci proti kreativnímu účetnictví a podvodům.cs
dc.format53 s.
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=85900-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectkreativní účetnictvícs
dc.subjectúčetní podvodcs
dc.subjectwirecardcs
dc.subjectparmalatcs
dc.subjectworldcomcs
dc.titleKreativní účetnictvícs
dc.title.alternativeCreative accountingen
dc.typebakalářská práce
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta ekonomická
dc.thesis.degree-programEkonomika a management
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with creative accounting and accounting fraud. The thesis is divided into two parts. In the theoretical part, accounting and its functions are first defined. The second chapter contains the characteristics of creative accounting. The motives leading to creative accounting and the most commonly used techniques are described in more detail. Accounting fraud and types of fraudulent practices are also defined. In the practical part, Wirecard, Parmalat and WorldCom, known as the biggest accounting scandals, are analysed. The thesis concludes by proposing measures to prevent creative accounting and fraud.en
dc.subject.translatedcreative accountingen
dc.subject.translatedaccounting frauden
dc.subject.translatedwirecarden
dc.subject.translatedparmalaten
dc.subject.translatedworldcomen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFU)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Mareckova.pdfPlný text práce666,08 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP_Mareckova_VP.pdfPosudek vedoucího práce125,39 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP_Mareckova_OP.pdfPosudek oponenta práce137,93 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce31,67 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48049

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.