Název: | Konstrukční stavebnice jako prostředek pro rozvoj technické gramotnosti u dětí předškolního věku |
Další názvy: | Construction kits as a means for development of technical literacy in children preschool age |
Autoři: | Háková, Jana |
Vedoucí práce/školitel: | Krotký Jan, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Aichinger Daniel, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/48145 |
Klíčová slova: | polytechnické vzdělávání;předškolní období;technická gramotnost;hra v předškolním období;konstrukční stavebnice |
Klíčová slova v dalším jazyce: | polytechnic education;preschool period;technical literacy;game in preschool period;construction kit |
Abstrakt: | Svoji bakalářskou práci jsem zaměřila na polytechnické vzdělávání a výzkum konstrukčních činností. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám polytechnickým vzděláváním, technickou gramotností, předškolním obdobím a hrou s ním spjaté, dále tato část obsahuje Rámcový vzdělávací program a konstrukční stavebnice. Praktická část zahrnuje výzkum konstrukčních činností. Cílem bylo pomocí konstrukčních činností zjistit, jak si s nimi děti poradí z technického hlediska i z časového. Z výzkumu je patrné, že starší děti a především kluci mají s konstrukčními stavebnicemi větší zkušenosti než děti mladší nebo děvčata. V některých případech byla však děvčata i mladší děti šikovnější než starší. |
Abstrakt v dalším jazyce: | I focused my bachelor thesis on polytechnic education and research of construction activities. The work is divided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part I deal with polytechnic education, technical literacy, preschool period and the game connected with it, further this part contains the Framework educational program and construction kits. The practical part includes research of construction activities. The aim was to use construction activities to find out how children can deal with them from a technical and time point of view. The research shows that older children and especially boys have more experience with construction kits than younger children or girls. In some cases, however, girls and younger children were smarter than older ones. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace - Jana Hakova.pdf | Plný text práce | 9,33 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PosudekOponentaSTAG.pdf | Posudek oponenta práce | 48,87 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PosudekVedoucihoSTAG.pdf | Posudek vedoucího práce | 49,48 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Protokol Hakova.pdf | Průběh obhajoby práce | 257,11 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/48145
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.