Title: Konstrukční stavebnice jako prostředek pro rozvoj technické gramotnosti u dětí předškolního věku
Other Titles: Construction kits as a means for development of technical literacy in children preschool age
Authors: Háková, Jana
Advisor: Krotký Jan, Mgr. Ph.D.
Referee: Aichinger Daniel, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48145
Keywords: polytechnické vzdělávání;předškolní období;technická gramotnost;hra v předškolním období;konstrukční stavebnice
Keywords in different language: polytechnic education;preschool period;technical literacy;game in preschool period;construction kit
Abstract: Svoji bakalářskou práci jsem zaměřila na polytechnické vzdělávání a výzkum konstrukčních činností. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám polytechnickým vzděláváním, technickou gramotností, předškolním obdobím a hrou s ním spjaté, dále tato část obsahuje Rámcový vzdělávací program a konstrukční stavebnice. Praktická část zahrnuje výzkum konstrukčních činností. Cílem bylo pomocí konstrukčních činností zjistit, jak si s nimi děti poradí z technického hlediska i z časového. Z výzkumu je patrné, že starší děti a především kluci mají s konstrukčními stavebnicemi větší zkušenosti než děti mladší nebo děvčata. V některých případech byla však děvčata i mladší děti šikovnější než starší.
Abstract in different language: I focused my bachelor thesis on polytechnic education and research of construction activities. The work is divided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part I deal with polytechnic education, technical literacy, preschool period and the game connected with it, further this part contains the Framework educational program and construction kits. The practical part includes research of construction activities. The aim was to use construction activities to find out how children can deal with them from a technical and time point of view. The research shows that older children and especially boys have more experience with construction kits than younger children or girls. In some cases, however, girls and younger children were smarter than older ones.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace - Jana Hakova.pdfPlný text práce9,33 MBAdobe PDFView/Open
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce48,87 kBAdobe PDFView/Open
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce49,48 kBAdobe PDFView/Open
Protokol Hakova.pdfPrůběh obhajoby práce257,11 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/48145

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.