Title: | Schopnost dětí v mateřské škole řešit různé typy porovnávání |
Other Titles: | The ability of kindergarteners to solve various types of comparisons |
Authors: | Čubová, Andrea |
Advisor: | Pěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D. |
Referee: | Coufalová Jana, Doc. PaedDr. CSc. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/48146 |
Keywords: | předškolní vzdělávání;předmatematická výchova;porovnávání;porovnávání přirozené;porovnávání základní;porovnávání redukované;porovnávání rozdílem;experiment |
Keywords in different language: | pre-school education;pre-mathematical ideas;comparison;natural comparison;basic comparison;reduced comparison;comparison by difference;experiment |
Abstract: | Bakalářská práce se zaměřuje na schopnost dětí v mateřské škole řešit různé typy porovnávání. Práce je členěna na tři části. První část je teoretická a zabývá se charakteristikou předmatematických představ. Blíže také specifikuje pojem samotného porovnávání. Dále jsou zde uvedeny a charakterizovány jednotlivé typy porovnávání: přirozené, základní, redukované, rozdílem, podílem. Jsou zde uvedeny i vhodné aktivity zaměřené na porovnávání v mateřské škole. Metodologická část představuje cíle experimentu a jednotlivé úkoly, zvolené pro tento experiment. Dále zde nalezneme kritéria hodnocení. Poslední část je experimentální. Tato část obsahuje charakteristiku mateřské školy, charakteristiku dětí, scénář experimentu a vyhodnocení experimentu. |
Abstract in different language: | This bachelor thesis is focused on the ability of kindergarten children to deal with various kinds of comparisons. The thesis is divided into three parts. The first part is theoretical and presents the features of pre-math ideas. It contains a definition of comparison itself, and it presents and characterizes various types of comparison: natural, basic, reduced, comparison by difference and proportion. This part also concerns appropriate comparison activities for kindergarten. The methodological section presents the aims of the experiment and the tasks chosen for this experiment. Furthermore, it contains the evaluation criteria. The last part is experimental, and it includes the characteristics of the kindergarten and the children, the scenario of the experiment, and its evaluation. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Cubova_Andrea_Bakalarska_prace_PDF.pdf | Plný text práce | 2,4 MB | Adobe PDF | View/Open |
bakalarska prace_Cubova.pdf | Posudek oponenta práce | 105,02 kB | Adobe PDF | View/Open |
PosudekVedoucihoSTAG.pdf | Posudek vedoucího práce | 54,79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Protokol Cubova.pdf | Průběh obhajoby práce | 326,55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/48146
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.