Title: Zařazení žáků se specifickými potřebami do hodin tělesné výchovy na 1. stupni základní školy.
Other Titles: Placement the pupils with specific needs to Physical Education Lessons at Elementary School.
Authors: Kosmáková, Nela
Advisor: Kalistová Petra, Mgr.
Referee: Knappová Věra, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48703
Keywords: specifické potřeby;tělesná výchova;zdravotní tělesná výchova;pohybová výchova;rehabilitační výchova;zrakové postižení;tělesné postižení;mentální postižení;sluchové postižení;individuálně vzdělávací plán;asistent pedagoga
Keywords in different language: specific needs;physical education;health physical education;physical education;rehabilitation education;visual disability;physical disability;mental disability;hearing disability;individual educational plan;pedagogical assistant
Abstract: Diplomová práce je zaměřena na žáky se specifickými potřebami v hodinách tělesné výchovy. Cílem práce bylo zjištění bezbariérovost, počty žáků s tělesným postižením, přítomnost asistenta pedagoga u znevýhodněných dětí, využívání speciálních pomůcek pro děti, individuálně vzdělávací plán pro žáky a zařazení samostatného předmětu - zdravotní tělesná výchova v Plzeňském a Karlovarském kraji. Toto zjištění bylo na základě dotazníkové šetření. Další dotazníkové šetření proběhlo na základních školách v Horním Slavkově, které bylo zaměřeno na zjištění počtu žáků se specifickými potřebami v období 2015 až 2020.
Abstract in different language: The diploma thesis is focused on pupils with special needs in physical education classes. The aim of the work was to determine the accessibility, the number of pupils with physical disabilities, the presence of a teaching assistant in disadvantaged children, the use of special aids for children, individual educational plan for pupils and the inclusion of a separate subject - health physical education in Pilsen and Karlovy Vary region. This finding was based on a questionnaire survey. Another questionnaire survey was conducted at primary schools in Horní Slavkov, which focused on finding out the number of pupils with special needs in the period from 2015 to 2020.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KTV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KOSMAKOVA Nela.pdfPlný text práce1,74 MBAdobe PDFView/Open
Kosmakova - VP.pdfPosudek vedoucího práce160,48 kBAdobe PDFView/Open
Kosmakova - OP.pdfPosudek oponenta práce136,09 kBAdobe PDFView/Open
Kosmakova.pdfPrůběh obhajoby práce37,5 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/48703

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.