Název: | Tvůrčí výtvarné činnosti v mateřské škole pro děti od dvou do čtyř let |
Další názvy: | Creative Art Activities for Kindergarten Children from two to four years |
Autoři: | Machuldová, Karolína |
Vedoucí práce/školitel: | Plíhalová Monika, Mgr. |
Oponent: | Uhl Skřivanová Věra, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/48747 |
Klíčová slova: | tvořivost;výtvarné aktivity;dětský výtvarný projev;představivost;dítě předškolního věku;učitel v mateřské škole |
Klíčová slova v dalším jazyce: | creativity;art activities;children´s artistic creation;imagination;pre-school child;kindergarten teacher |
Abstrakt: | Bakalářská práce je zaměřena na plánování výtvarných činností pro nejmenší děti v mateřské škole - pro děti od 2 do 4 let. V teoretické části práce studentka popíše současné cíle výtvarného vzdělávání v MŠ s ohledem na vývojové potřeby cílové skupiny. Pokusí se vyjádřit parametry tvůrčí výtvarné úlohy oproti šablonovitým a návodovým postupům. V praktické části provede kvalitativní výzkumnou sondu. V první fázi vede rozhovory s učiteli v MŠ s cílem zjistit, jak plánují výtvarné činnosti pro nejmenší a jaký přínos pro edukaci v nich spatřují. V druhé fázi výzkumného šetření realizuje v praxi tvůrčí výtvarné činnosti (4 až 6), které sama navrhla. Výtvarné činnosti jsou inovativní, rozvíjí u dětí tvořivost, jsou plánovány v souladu s RVPPV a inspirovány uměním. Na základě vyhodnocení výzkumných dat (záznamy z rozhovorů, reflektivní bilance učitele, fotodokumentace dětských prací) studentka zhodnotí edukační potenciál realizovaných aktivit a formuluje doporučení pro studenty učitelství pro MŠ týkající se plánování tvůrčích výtvarných činností pro děti od dvou do čtyř let. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor thesis is focused on planning art activities for children in kindergarten from 2 to 4 years. In the theoretical part of the work there are described current objectives of art education in kindergarten considering the developmental needs of the target group. Next objective of the thesis is to express the parameters of a creative artistic task compared to the template methods. In the practical part a qualitative research will be conducted. In the first phase, there will be conducted interviews with kindergarten teachers to find out how they plan their art activities for the youngest children and what benefit they see in education. In the second phase of the research, there will be implemented creative artistic activities (4 to 6) in practice, which were designed by the author. The designed art activities are innovative, develop children's creativity, are planned in accordance with the Educational Framework Programe for Preschool Education and inspired by art. Based on the evaluation of research data (records from interviews, reflective balance of the teacher, photo documentation of children's work) there is evaluated the educational potential of the implemented activities and recommendations for kindergarten students are formulated for planning creative art activities for children aged two to four. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP Machuldova.pdf | Plný text práce | 2,14 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
MACHULDOVA_posudek_vedouci_Plihalova.pdf | Posudek vedoucího práce | 309,8 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
MACHULDOVA_posudek_oponent_Uhl Skrivanova.pdf | Posudek oponenta práce | 290,34 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Machuldova_prubeh obhajoby.pdf | Průběh obhajoby práce | 391,02 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/48747
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.