Title: Přechody k demokracii ve 21. století
Other Titles: Transitions to democracy in the 21st century
Authors: Kapusňáková, Katarína
Advisor: Ženíšek, Marek
Referee: Profant, Martin
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/4874
Keywords: demokracie;Keňa;přechody k demokracii;revoluce;tranzitologie;vývoj demokracie
Keywords in different language: democracy;Kenya;transitions to democracy;revolution;tranzitology;development of democracy
Abstract: Přechody k demokracii ve 21. století můžeme analyzovat, srovnávat a hodnotit pomocí vzniklých teorií, typologií, etap, tezí a hypotéz v minulém století. Co se však liší, je pojetí demokracie, které se neustále mění a vyvíjí, proto nelez srovnávat demokracii antického Řecka s dnešní demokracií. Současné pojetí demokracie se začalo formovat již ve 20. století. Přechod k demokracii a ukončení přechodu k demokracii nemusí vždy znamenat konsolidovanou demokracii
Abstract in different language: Transitions to democracy in the 21st century can be analyzed, compared and evaluated using the emerged theories, typologies, phases, theses and hypotheses of the last century. What varies, however, is the concept of democracy which is constantly changing and evolving. Therefore it is not possible to compare the democracy of ancient Greece to today's democracy. Today's concept of democracy has started to form in the 20th century. The transition to democracy and the ending of the transition does not always mean a consolidated democracy.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFI)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace.pdfPlný text práce508,23 kBAdobe PDFView/Open
Kapusnakova Katarina_Zenisek Marek.docPosudek vedoucího práce60 kBMicrosoft WordView/Open
Kapusnakova Katarina_Profant Martin.rtfPosudek oponenta práce1,46 MBRTFView/Open
Kapusnakova_Katerina.pdfPrůběh obhajoby práce378,51 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/4874

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.