Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKomzáková Martina, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorTomášková, Lucie
dc.contributor.refereeLovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
dc.date.accepted2022-9-8
dc.date.accessioned2022-11-10T14:43:40Z-
dc.date.available2020-12-7
dc.date.available2022-11-10T14:43:40Z-
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-6-27
dc.identifier87081
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/49917-
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou potřeby připravenosti dětí s PAS při vstupu do 1. ročníku základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na problematiku autismu, jeho klasifikaci a oblasti vývoje, tzv. triádu, ve kterých se postižení ve všech formách PAS shoduje. Jedná se o kvalitu sociální interakce a sociálního chování, o kvalitu komunikace a zájmů, aktivit a hry. Pomocí literárních zdrojů je popsána školní zralost, jejíž hlavní znaky jsou zralost fyzická, psychická a sociální a citová. Každá oblast je konkrétně popsána, včetně jejich požadavků na dítě při nástupu do povinné školní docházky. Kapitoly ohledně legislativy jsou zaměřeny na zápis do základní školy, odklad povinné školní docházky a rámcové vzdělávací programy předškolního a základního vzdělávání. Jedna kapitola je věnována možnostem vzdělávání dětí s PAS a veškerým faktorům, které vzdělávání v běžných základních školách obnáší, včetně podpory školského poradenského zařízení. Ke tvorbě teoretické části byla použita odborná literatura, internetové zdroje a vlastní zkušenosti. Praktická část obsahuje výzkum, který byl uskutečněn pomocí polostrukturovaného dotazníku. Výzkum byl zaměřen na pedagogy, jejich zkušenosti a požadavky ohledně připravenosti dětí s PAS. Sběr dat probíhal pomocí osobních setkání, jejichž záznamy byly poté sepsány spolu s přímými citacemi a data byla vyhodnocena. Praktická část také obsahuje osobní zkušenost při zapisování dítěte s PAS do povinné školní docházky, avšak bez potvrzené diagnózy. Cílem práce bylo zmapovat problematiku připravenosti z pohledu učitelů, kteří již s dětmi s PAS zkušenosti mají.cs
dc.format73 s. (150 028 znaků), VI.
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectautismuscs
dc.subjectdětský autismuscs
dc.subjectatypický autismuscs
dc.subjectaspergerův syndromcs
dc.subjectrettův syndromcs
dc.subjectcharakteristické projevycs
dc.subjectškolní připravenostcs
dc.subjectškolní věkcs
dc.subjectporuchy autistického spektracs
dc.subjectvzdělávání dětí s pascs
dc.titlePotřeba připravenosti dětí s PAS při vstupu do 1. ročníku ZŠcs
dc.title.alternativeThe need for preparedness of children with ASD entering the 1st grade of primary schoolen
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelMagisterský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školy
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThis thesis focuses on the issue of readiness of children with ASD when entering the first year of primary school. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part focuses on the issue of autism, its classification and the areas of development which are shared among all forms of ASD (the so-called triad). These are the quality of social interaction and social behaviour, the quality of communication and interests, activities and games. Using literature sources, school maturity is described with its main features - physical, psychological and social and emotional maturity. Each area is described in detail, including the requirements for the child at the start of compulsory education. The chapters on legislation focus on primary school enrolment, postponement of compulsory education and the framework curricula for pre-primary and primary education. One chapter is focused on the educational opportunities for children with ASD and all the factors that education in mainstream primary schools implies, including support from the school counselling centre. To create the theoretical part, professional literature, internet resources and own experience were used. The practical part includes research that was conducted using a semi-structured questionnaire. The research focused on teachers, their experiences and requirements regarding the readiness of children with ASD. Data collection was conducted through in-person meetings with records which were then transcribed and the data was analysed. The practical part also includes personal experience of enrolling a child with ASD but without a confirmed diagnosis in compulsory schooling. The aim of this paper was to map the issue of readiness from the perspective of teachers who already have experience with children with ASD.en
dc.subject.translatedautismen
dc.subject.translatedinfantile autismen
dc.subject.translatedatypical autismen
dc.subject.translatedasperger syndromeen
dc.subject.translatedrett syndromeen
dc.subject.translatedcharacteristic symptomsen
dc.subject.translatedschool readinessen
dc.subject.translatedschool ageen
dc.subject.translatedautism spectrum disorderen
dc.subject.translatededucation of children with asden
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace - Tomaskova.pdfPlný text práce913,92 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Tomaskova-oponent.pdfPosudek oponenta práce210,29 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Tomaskova-vedouci.pdfPosudek vedoucího práce171,42 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Tomaskova-obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce168,93 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/49917

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.