Title: | Využití příběhů ve výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠ\nl{} - projektové vyučování |
Other Titles: | The usage of stories in English teaching at primary schools. |
Authors: | Habová, Isabela |
Advisor: | Karpíšková Šárka, Mgr. |
Referee: | Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/49976 |
Keywords: | příběhy;formy;zaměření příběhu;komunikace;storytelling;mladší žáci;čtení;respekt;potřeby dětí;kontextové učení |
Keywords in different language: | storries;forms;focus of the story;communication;storytelling;young learners;reading;respect;children´s needs;contextual learning |
Abstract: | Tato diplomová práce se zabývá tématem využívání příběhů ve výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠ. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá v první řadě vysvětlením pojmu storytelling, jeho základními prvky a předkládá pohled na význam příběhů v životě lidském. Dále pojednává o práci s příběhem, vyzdvihuje důležitost atmosféry při výuce a doporučuje respektující přístup vyučujícího k žákům. Předkládá základní pravidla pro efektivní využití příběhu a zabývá se přípravou vyučujícího za současného využívání moderních technologií. Pojednává o užitečnosti a smysluplnosti využívání příběhů. Vysvětluje pojem mladší školní věk a ukazuje specifika práce s žáky mladšího školního věku. Část praktická představuje samotný výzkum oblíbenosti příběhů u žáků na prvním stupni. Výsledky jsou znázorněny v grafech a posléze zhodnoceny. V závěru jsou navržena doporučení a současně je přiložena ukázka zpracování jednoho příběhu pro tři různé jazykové úrovně. |
Abstract in different language: | This diploma thesis deals with the topic of using stories in teaching English at elementary school. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part is focused primarily on the explanation of the concept of storytelling, its basic elements and presents a look at the meaning of stories in human life. It also deals with working with the story, emphasizes the importance of the atmosphere during teaching and recommends respecting the teacher's approach to students. It presents the basic rules for the effective story usage and applies to preparation of the teacher while using modern technology. It concerns the usefulness and meaningfulness of using stories. Finally, it explains the term young learners and some recommendations for working with them. The practical part presents the research of the popularity of stories among pupils at elementary school. The results are shown in graphs and then evaluated. In the end, recommendations are proposed and at the same time a demonstration of the processing of one story for three different language levels is attached. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova_prace_Habova Isabela.pdf | Plný text práce | 2,82 MB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_pos_ved_Karp_Habova.pdf | Posudek vedoucího práce | 30,07 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_pos_opon_Reyn_Habova.pdf | Posudek oponenta práce | 71,63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_prubeh_Habova.pdf | Průběh obhajoby práce | 350,95 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/49976
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.