Title: | Postoje studentů k anglickému jazyku a jeho studiu |
Other Titles: | Learners´ attitudes towards English and learning English |
Authors: | Golčáková, Tereza |
Advisor: | Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Skopečková Eva, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/49977 |
Keywords: | postoj;žák;anglický jazyk;vyučování;učení se |
Keywords in different language: | attitude;learner;english;teaching;learning |
Abstract: | Diplomová práce je zaměřena na postoje žáků k Anglickému jazyku a učení se Anglickému jazyku. Teoretická část se nejprve věnuje současnému stavu Anglického jazyka ve světě ve spojitosti s výukou Anglického jazyka jako jazyka cizího. Dále se teoretická část zabývá postoji žáků a jejich vlivu v procesu učení se Anglickému jazyku jako cizímu jazyku. Výzkum byl realizován pomocí strukturovaného rozhovoru s žáky deváté třídy základní školy. Data byla nejprve zpracována a zhodnocena samostatně, následně byly srovnány odpovědi všech studentů. Výsledky jsou popsány a doplněny komentáři. Následně jsou všechny výsledky hromadně shrnuty a jsou popsány doporučení pro učitele vyplívající z výsledků výzkumu. |
Abstract in different language: | The thesis deals with the topic of learners´ attitudes towards English and learning English. The thesis provides an examination of the current role and status of English in the world. Then it focuses on learners´ attitudes towards English as a foreign language and the process of learning it. The main purpose of the paper is to explore such learners´ attitudes. The conducted research realized with 9th-grade learners of elementary school sought to do so. Based on the results of the research, it is concluded that the surveyed learners have overall positive attitudes towards English and learning English. They understand the current status of English and the importance of learning it. However, they do not sense the presence of English in their everyday personal life. Most of them see it only as a tool for international communication. The thesis proposes possible ways for the teachers how to use information about learners´ attitudes and try to improve them. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DIPLOMOVA PRACE GOLCAKOVA.pdf | Plný text práce | 519,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_pos_ved_Kleck_Golcakova.pdf | Posudek vedoucího práce | 29,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_pos_opon_Skop_Golcakova.pdf | Posudek oponenta práce | 31,77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_prubeh_Golcakova.pdf | Průběh obhajoby práce | 351,46 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/49977
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.