Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D. | |
dc.contributor.author | Rybová, Lenka | |
dc.contributor.referee | Reynaert Barbora, Mgr. Ph.D. | |
dc.date.accepted | 2022-9-5 | |
dc.date.accessioned | 2022-11-10T14:44:19Z | - |
dc.date.available | 2020-12-6 | |
dc.date.available | 2022-11-10T14:44:19Z | - |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-6-30 | |
dc.identifier | 87672 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/49980 | - |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá tématem zásad při výuce anglického jazyka. Práce je rozčleněna na dvě části. V první teoretické jsou popsány jednotlivé vývojové etapy u dětí mladšího školního věku, které je nutno respektovat při výuce. Jedná se především o vývojové procesy zahrnující fyzický, psychický a sociální charakter. Praktická část je zaměřena na využívání těchto zásad v konkrétních vyučovacích hodinách na vybraných základních školách. Realizace výzkumu byla provedena pomocí techniky pozorování. Na základě vyhodnocení provedeného výzkumu bylo zjištěno, že se na vybraných základních školách ve výuce objevují pouze některé principy, nejvíce se využívají obrazové materiály a písničky. Největším úskalím je komunikace v českém jazyce, ačkoliv by právě ve výuce měl být kladen větší důraz na komunikaci primárně v jazyce anglickém. | cs |
dc.format | 80 s. | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení | |
dc.subject | školní věk | cs |
dc.subject | myšlenkové operace | cs |
dc.subject | psychosociální vývoj | cs |
dc.subject | kritické období | cs |
dc.subject | výuka dětí | cs |
dc.subject | cizí jazyk | cs |
dc.subject | principy výuky | cs |
dc.subject | organizace výuky | cs |
dc.title | Zásady výuky angličtiny žáků na 1. st. ZŠ | cs |
dc.title.alternative | Principles of teaching English to young learners | en |
dc.type | diplomová práce | |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský | |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | |
dc.description.result | Obhájeno | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with the topic of principles of teaching English to young learners. The thesis is divided in two parts. In the first theory part there are described individual developmental stages of children of younger school age, which should be respected in teaching. These are mainly developmental processes involving physical, mental and social character. The practical part is focused on the use of these principles in concrete lessons at selected primary schools. The aim of this work is to evaluate whether these principles are currently applied in English language teaching. The research was provided by the observation technique. According to the evaluation of the research was found that only selected principles appear in teaching at selected primary schools. Visual materials and songs are used the most. The most difficulty is a communication in Czech although the English language should be used as much as possible. | en |
dc.subject.translated | school age | en |
dc.subject.translated | thought operation | en |
dc.subject.translated | psychosocial development | en |
dc.subject.translated | critical period | en |
dc.subject.translated | teaching of children | en |
dc.subject.translated | foreign language | en |
dc.subject.translated | principles of teaching | en |
dc.subject.translated | teaching organizing | en |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP_Lenka_Rybova.pdf | Plný text práce | 1,62 MB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_pos_ved_Kleck_Rybova.pdf | Posudek vedoucího práce | 26,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_pos_opon_Reyn_Rybova.pdf | Posudek oponenta práce | 49,79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_prubeh_Rybova.pdf | Průběh obhajoby práce | 309,41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/49980
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.