Title: Zásady výuky angličtiny žáků na 1. st. ZŠ
Other Titles: Principles of teaching English to young learners
Authors: Rybová, Lenka
Advisor: Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
Referee: Reynaert Barbora, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/49980
Keywords: školní věk;myšlenkové operace;psychosociální vývoj;kritické období;výuka dětí;cizí jazyk;principy výuky;organizace výuky
Keywords in different language: school age;thought operation;psychosocial development;critical period;teaching of children;foreign language;principles of teaching;teaching organizing
Abstract: Tato diplomová práce se zabývá tématem zásad při výuce anglického jazyka. Práce je rozčleněna na dvě části. V první teoretické jsou popsány jednotlivé vývojové etapy u dětí mladšího školního věku, které je nutno respektovat při výuce. Jedná se především o vývojové procesy zahrnující fyzický, psychický a sociální charakter. Praktická část je zaměřena na využívání těchto zásad v konkrétních vyučovacích hodinách na vybraných základních školách. Realizace výzkumu byla provedena pomocí techniky pozorování. Na základě vyhodnocení provedeného výzkumu bylo zjištěno, že se na vybraných základních školách ve výuce objevují pouze některé principy, nejvíce se využívají obrazové materiály a písničky. Největším úskalím je komunikace v českém jazyce, ačkoliv by právě ve výuce měl být kladen větší důraz na komunikaci primárně v jazyce anglickém.
Abstract in different language: This thesis deals with the topic of principles of teaching English to young learners. The thesis is divided in two parts. In the first theory part there are described individual developmental stages of children of younger school age, which should be respected in teaching. These are mainly developmental processes involving physical, mental and social character. The practical part is focused on the use of these principles in concrete lessons at selected primary schools. The aim of this work is to evaluate whether these principles are currently applied in English language teaching. The research was provided by the observation technique. According to the evaluation of the research was found that only selected principles appear in teaching at selected primary schools. Visual materials and songs are used the most. The most difficulty is a communication in Czech although the English language should be used as much as possible.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KAN)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Lenka_Rybova.pdfPlný text práce1,62 MBAdobe PDFView/Open
Scan_pos_ved_Kleck_Rybova.pdfPosudek vedoucího práce26,12 kBAdobe PDFView/Open
Scan_pos_opon_Reyn_Rybova.pdfPosudek oponenta práce49,79 kBAdobe PDFView/Open
Scan_prubeh_Rybova.pdfPrůběh obhajoby práce309,41 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/49980

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.