Title: Komparace časopisů pro děti
Other Titles: Comparation of children´s magazines
Authors: Bártová, Tereza
Advisor: Nováková Jaroslava, PhDr. Ph.D.
Referee: Franta David, PhDr. Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/50069
Keywords: časopis;analýza;komparace;předškolní věk
Keywords in different language: magazine;analysis;comparation;preschool age
Abstract: Bakalářská práce na téma komparace časopisů pro děti si klade za cíl vytvořit analýzu a komparaci čtyř časopisů se vzdělávací funkcí, které jsou určené pro děti předškolního věku. Od každého časopisu komparujeme čtyři výtisky, celkem tedy šestnáct výtisků. Teoretická část se věnuje definici pojmu časopis, vymezení jeho funkcí a historii česky psaných časopisů pro děti. Dále vymezuje kritéria, dle kterých následně analyzujeme jednotlivé výtisky a z dat získaných analýzou provádíme komparaci časopisů.
Abstract in different language: This bachelor thesis revolves around the comparation of children´s magazines. The thesis aims to provide an analysis and comparation of four magazines with educational functions intended for preschool aged children. We compared four issues from every magazine, in total sixteen issues were compared. Theoretical part is focused on defining the term magazine and his functions and on history of children´s magazines. Practical part contains the outline of criterias which are used to further perform an analysis and comparation of magasines and their selected issues.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KČJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace Tereza Bartova.pdfPlný text práce1,36 MBAdobe PDFView/Open
bartova_franta.pdfPosudek oponenta práce302,16 kBAdobe PDFView/Open
bartova_novakova.pdfPosudek vedoucího práce248,61 kBAdobe PDFView/Open
bartova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce77,84 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/50069

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.