Název: Eye tracking a jeho využití v marketingové komunikaci podniku
Další názvy: Eye tracking and its use in marketing communication of the company
Autoři: Zlámalová, Jana
Vedoucí práce/školitel: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Oponent: Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/50165
Klíčová slova: eye tracking;marketingová komunikace;sociální sítě;facebook;příspěvky
Klíčová slova v dalším jazyce: eye tracking;marketing communication;social networks;facebook;posts
Abstrakt: Diplomová práce se zaměřuje na využití eye trackingu v rámci marketingové komunikace podniku. Tato technologie umožňuje zpracovávat a vizualizovat pohledy jedinců, které věnují podnětům marketingové komunikace. Teoretická část práce přibližuje problematiku marketingové komunikace a metody využívané pro její analýzu. Dále se práce zabývá oblastí výzkumu pomocí eye trackingového zařízení, kde představuje základní techniky, metriky a postupy. Praktická část se soustředí na samotný výzkum příspěvků na sociální síti Facebook pomocí eye trackingu. Výzkum si klade si za cíl zanalyzovat a zhodnotit rozdíly v pozornosti věnované různým formám obsahu příspěvků na sociální síti Facebook. Výzkumná část představuje metodiku výzkumu obsahující formulaci výzkumných otázek a hypotéz. Dále popisuje přípravu a průběh samotného testování pomocí eye trackingu. V závěru jsou shrnuty výsledky testování a vytvořena doporučení pro zvýšení efektivity příspěvků na sociální síti.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis focuses on the use of eye tracking in the marketing communication of a company. The technology makes it possible to process and visualize the gaze individuals give to marketing communication stimuli. The theoretical part of the thesis introduces marketing communication and the methods used for its analysis. Next, the thesis explores the field of research using eye-tracking devices and introduces basic techniques, metrics and procedures. The practical part focuses on eye-tracking research on Facebook posts. The research aims to analyse and evaluate the differences in attention paid to different forms of content in Facebook posts. The research section presents the research methodology containing the formulation of the research questions and hypotheses. It also describes the preparation and the process of eye tracking testing. Finally, the research results are summarized and recommendations for improving the effectiveness of social media posts are provided.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Zlamalova_Jana.pdfPlný text práce3,61 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
DP_Zlamalova_v.pdfPosudek vedoucího práce120,95 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zlamalova_Jana_o.pdfPosudek oponenta práce125,93 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce31,4 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/50165

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.