Název: Světlo jako výrazový prostředek v hodinách výtvarné výchovy
Další názvy: Light as a means of expression in Art education
Autoři: Boušová, Jana
Vedoucí práce/školitel: Havlíček Jakub, Mgr.
Oponent: Mašek Jan, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/50223
Klíčová slova: světlo;světelné umění;výtvarná výchova;experiment
Klíčová slova v dalším jazyce: light;light art;art education;experiment
Abstrakt: Cílem mé diplomové práce je prozkoumání tématu světla a navržení konkrétních výtvarně pedagogických úkolů. Teoretický úvod médium světla zahrnuje do kulturně historického kontextu a zabývá se světlem z pohledu fyziky, lidského vnímání, světelných zdrojů a historického i současného umění. V didaktické části práce představuje řadu tří výtvarně pedagogických úkolů zaměřených na využití světla jako hlavního výrazového prostředku a určených žákům druhého stupně základní školy. V rámci výzkumné části jsou vybraná navržená zadání převedena do praxe a podložena výzkumem ve formě dotazníku, který má za cíl zjistit, jaké jsou na základních školách běžné podmínky pro realizaci výtvarných úkolů zaměřených na světlo a zhodnotit, zda je možné navržené úkoly využít v praxi ve školním prostředí.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of my diploma thesis is to explore the topic of light and to design specific visual-educational tasks. The theoretical introduction puts the medium of light into the cultural and historical context and it deals with the topic of light from the point of view of physics, human perception, light sources and both historical and contemporary art. In the part focused on teaching the work introduces a sequence of three visual-educational tasks focused on the use of light a main means of expression and aimed at the elementary school students. The designed art tasks are later turned into practice in the research part of the thesis and substantiated by a research in the form of a questionnaire, which is aimed to find out what are the regular conditions of conducting the art tasks focused on light and decide, whether it is possible to use the designed tasks in practice in the school environment.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova_prace_Jana_Bousova.pdfPlný text práce5,04 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh obhajoby-Bousova Jana.pdfPrůběh obhajoby práce369,84 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BOUSOVA_posudek_vedouci_Havlicek.pdfPosudek vedoucího práce318,78 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BOUSOVA_posudek_oponent_Masek.pdfPosudek oponenta práce296,83 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/50223

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.