Název: | Analýza výsledků přijímacích zkoušek do bakalářského stupně oboru Geografie se zaměřením na vzdělávání |
Další názvy: | The analysis of the results of entrance examination to bachelor degree of specialisation: Geography with a view to education |
Autoři: | Boudová, Michaela |
Vedoucí práce/školitel: | Stacke Václav, RNDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/50226 |
Klíčová slova: | statistická analýza;tematické celky;kognitivní cíle;taxonomie vzdělávacích cílů;bloomova taxonomie;kritická místa ve výuce zeměpisu |
Klíčová slova v dalším jazyce: | statistical analysis;areas of interest;cognitive objectives;taxonomy of educational objectives;bloom's taxonomy;critical points in teaching geography |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá analýzou výsledků z přijímacích zkoušek do bakalářského stupně oboru Geografie se zaměřením na vzdělávání, konkrétně jestli uchazeči v jednotlivých letech vykazují rozdíly v úspěšnosti odpovědí na úlohy spadajících do jednotlivých tematických celků a zda uchazeči dosahují horších výsledků u úloh, které ověřují dovednosti a schopnosti na vyšších sférách Bloomovy taxonomie výukových cílů. V první části rozebírám metody statistické analýzy, geografii, její vývoj a kritická místa ve výuce a taxonomii vzdělávacích cílů. V praktické části jsou rozebrány výsledky uchazečů v rámci jednotlivých tematických celků a kognitivních cílů. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The diploma thesis deals with the analysis of the results of the entrance examinations to the Bachelor's degree in Geography with a focus on education. Specifically the thesis deals with the fact whether candidates in different years show differences in the success rate of answers to tasks falling into different thematic units. And also whether candidates perform worse on tasks that test skills and abilities on higher spheres of Bloom's taxonomy of learning objectives. In the teoretical section I discuss methods of statistical analysis, division of geography, its development and critical points in the teaching geography. The practical part discusses the candidates' performance in the different thematic units and cognitive objectives. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (CBG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace - Boudova Michaela.pdf | Plný text práce | 8,2 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Boudova_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,89 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Boudova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 2,39 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Boudova_prubeh obhajoby.pdf | Průběh obhajoby práce | 130,81 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/50226
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.