Název: Místa paměti příbramského školství: Období tzv. normalizace a transformace z perspektivy učitelek a učitelů
Další názvy: Places of memory of Příbram education: The period of so-called normalization and transformation from the perspective of elementary school teachers
Autoři: Hřídelová, Barbora
Oponent: Morávková Naděžda, Doc. PaedDr. Ph.D.
Lhoták Jan, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: rigorózní práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/50469
Klíčová slova: školství;základní školy;učitelé;normalizace;transformace
Klíčová slova v dalším jazyce: education;elementary schools;teachers;normalization;transformation
Abstrakt: Hlavním cílem práce je charakterizovat a zachytit profesní život učitelů příbramských základních škol formou orálně historické sondy do jejich každodenního života v období tzv. normalizace a zachycení podoby "normalizačního" vzdělávacího procesu, včetně prostředí a kultury základních škol, v nichž byla vychována generace, která jako první nacházela uplatnění v polistopadové éře a svým způsobem tak i pomáhala s budováním nově vznikající republiky. Dalším stěžejním tématem je transformace učitelské profese a její proměny po roce 1989. Dodatečně byla do práce začleněna pasáž týkající se tzv. koronavirové krize, kdy bude zachyceno, jak se jednotlivé učitelky a učitelé vyrovnávali s přechodem na distanční výuku.
Abstrakt v dalším jazyce: The main goal of this Thesis is to characterize and capture the professional life of teachers of Příbram primary schools in the form of an oral history probe into their daily lives in the period of so-called normalization and capture the form of "normalization" educational process, including the environment and culture of primary schools where was the first to find employment in the post-November era and, in a way, to help build the newly emerging republic. Another key topic is the transformation of the teaching profession and its changes after 1989. Additionally, a passage concerning the so-called coronavirus crisis was included in the work, which will capture how individual teachers coped with the transition to distance learning.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Rigorózní práce / Rigorous theses (KHV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Posudek Moravkova.pdfPosudek vedoucího práce598,08 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Posudek Lhotak.pdfPosudek oponenta práce708,07 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
RP_Hridelova.pdfPlný text práce1,82 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hridelova - zapis z obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce337,66 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/50469

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.