Title: | Didaktické pomůcky v předškolním zařízení |
Other Titles: | DIDACTIC AIDS IN PRESCHOOL FACILITIES |
Authors: | Hrdličková, Natálie Honzíková, Jarmila Aichinger, Daniel |
Citation: | HRDLIČKOVÁ, N. HONZÍKOVÁ, J. AICHINGER, D. DIDAKTICKÉ POMŮCKY V PŘEDŠKOLNÍM ZAŘÍZENÍ. Inovace a technologie ve vzdělávání, 2022, roč. Neuveden, č. 1, s. 30-36. ISSN: 2571-2519 |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/51519 |
ISSN: | 2571-2519 |
Keywords: | předškolní zařízení;didaktické pomůcky |
Keywords in different language: | preschool facilities;teaching aids |
Abstract: | Děti v předškolním zařízení vnímají nové poznatky všemi smysly, proto je pro učitele důležité tyto dětské smysly zapojit co nejvíce. K zprostředkování nových poznatků proto velmi často používají didaktické pomůcky, které jsou pro děti svým provedením zajímavé a svým účelem důležité. Didaktické pomůcky lze v dnešní době zakoupit ve specializovaných prodejnách, anebo si je učitel může sám vyrobit. V našem článku představíme některé didaktické pomůcky, které si vyráběli učitelé sami, mnohdy za pomoci dětí. |
Abstract in different language: | Children in preprimary education perceive new knowledge with all their senses, so it is important for teachers to involve these children's senses as much as possible. Therefore, they often use didactic aids to gain new knowledge, which are interesting for children in its design and important for its purpose. Nowadays, teaching aids can be bought in specialized stores, or the teacher can make them her- or himself. In our article, we will present some teaching aids that teachers made themselves, often with the help of children. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Appears in Collections: | OBD |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Itev_1_2022.pdf | 4,16 MB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/51519
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.