Název: Measuring the Perceived Importance of Indicators of the Quality of Social Care Services
Další názvy: Měření vnímané důležitosti indikátorů kvality sociálních služeb
Autoři: Kohout, Jiří
Šiška, Jan
Beadle-Brown, Julie
Čáslava, Pavel
Truhlářová, Zuzana
Citace zdrojového dokumentu: KOHOUT, J. ŠIŠKA, J. BEADLE-BROWN, J. ČÁSLAVA, P. TRUHLÁŘOVÁ, Z. Measuring the Perceived Importance of Indicators of the Quality of Social Care Services. Journal of Evidence-Based Social Work, 2022, roč. 19, č. 3, s. 367-382. ISSN: 2640-8066
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Routledge
Typ dokumentu: článek
article
URI: 2-s2.0-85126024102
http://hdl.handle.net/11025/51541
ISSN: 2640-8066
Klíčová slova: vnímaná důležitost;měření kvality;kvalita služeb;sociální péče
Klíčová slova v dalším jazyce: importance weighting;perceived importance;quality measurement;service quality;Social care
Abstrakt: Účel: Naším cílem bylo vyvinout a ověřit nástroj pro měření vnímané důležitosti indikátorů kvality služeb sociální péče u různých skupin aktérů. Metoda: 671 respondentů (249 zástupců veřejné správy, 217 poskytovatelů sociálních služeb a 205 uživatelů služeb) vyplnilo 40položkový dotazník zpracovaný na základě relevantních modelů hodnocení kvality. Výsledky: Byla provedena analýza položek a bylo zjištěno, že data jsou vhodná pro další analýzu a není potřeba položky odebírat. Explorativní faktorová analýza (EFA) odhalila 5-faktorové řešení, které byl následně potvrzeno konfirmační faktorovou analýzou. Škály odvozené od EFA vykazovaly vysokou vnitřní konzistenci s Cronbachovým alfa v rozmezí od 0,83 do 0,95. Diskuze a závěr: Studie nabízí nový přístup k vývoji měřítka kvality služeb sociální péče na základě samostatného šetření vnímané důležitosti a spokojenosti se službami. Má tedy význam pro pokračující vědeckou debatu o zohlednění důležitosti ve výzkumu spokojenosti se službami.
Abstrakt v dalším jazyce: Purpose: We aimed to develop and validate an instrument measuring perceived importance of indicators of the quality of social care services in different groups of stakeholders. Method: 671 respondents (249 representatives of public administration, 217 social service providers and 205 service users) completed a 40-item questionnaire developed on the basis of relevant quality assessment models. Results: Item analysis was carried out and it was found that data were suitable for further analysis and no item removal was needed. Exploratory factor analysis (EFA) revealed 5-factor solution which was subsequently affirmed by confirmatory factor analysis. Scales derived from EFA exhibited high internal consistency with Cronbach's alpha ranging from 0.83 to 0.95. Discussion and Conclusion: The study offers a novel approach to the development of a measure of the quality of social care service based on separate investigation of perceived importance and service satisfaction. Hence, it has relevance for ongoing scientific debate on importance weighting in service satisfaction research.
Práva: © Taylor & Francis
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KMT)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
Measuring the Perceived Importance of Indicators of the Quality of Social Care Services.pdf691,91 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/51541

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD