Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorJelínková Eva, Ing.
dc.contributor.authorPrachař, Martin
dc.contributor.refereeŠpicar Radim, Ing.
dc.date.accepted2023-6-9
dc.date.accessioned2023-06-09T11:30:28Z-
dc.date.available2022-10-24
dc.date.available2023-06-09T11:30:28Z-
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-4-18
dc.identifier93179
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/52052-
dc.description.abstractPráce se zabývá podrobným popisem digitalizace, průmyslem 4.0, historií technologie XR, od jejích počátků až po pojem Metaverse. Jsou zde vypsány technologie patřící do XR, což jsou VR, AR a MR. Mimo to jsou v práci vysvětleny i další prvky jako eyetracking či haptika. V návaznosti jsou vybrány oblasti vzdělávání, průmysl, zdravotnictví, stavebnicí, armáda, spolupráce a komunikace, kde se dá XR technologie implementovat a přinést nějaké výhody. V praktické části je představena společnost Immersive Technologies a jejich scénáře využití XR v businessu. Následně jsou představeny XR projekty v oblasti Komunikace a Spolupráce pro firmu Kofola a Educallix. Z těchto projektů jsou identifikovány výhody a nevýhody využití XR v této oblasti, možné typy VR meetingů a k nim přiřazeny vhodné aplikace. Následně jsou tyto aplikace dopodrobna rozepsány podle stanovených kritérií, která se dají mezi sebou porovnat ve vytvořené tabulce. Následně jsou vykalkulovány ukázkové projekty v této oblasti a znázorněná ekonomická návratnost při pořádání virtuální konference oproti klasické v reálném světě. Dle všech popsaných informací bylo firmě doporučeno šest fází pro zlepšení budoucích projektů XR v této dané oblasti.cs
dc.format85
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectprůmysl 4.0cs
dc.subjectdigitalizacecs
dc.subjectmetaversecs
dc.subjectxr technologiecs
dc.subjectvr (virtuální realita)cs
dc.subjectar (rozšířená reality)cs
dc.subjectmr (mixovaná realita)cs
dc.subjectxr ve vzdělávánícs
dc.subjectxr ve zdravotnictvícs
dc.subjectxr ve stavebnictvícs
dc.subjectxr v průmyslucs
dc.subjectxr v armáděcs
dc.subjectimmersive technologiescs
dc.subjectmeetinvrcs
dc.subjectspatialcs
dc.subjecthorizon workroomscs
dc.subjectnodacs
dc.subjectengagecs
dc.titleVyužití XR technologie v businessucs
dc.title.alternativeUse of XR technology in businessen
dc.typebakalářská práce
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta ekonomická
dc.thesis.degree-programProjektové řízení
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with a detailed description of digitalization, Industry 4.0, and the history of XR technology, from its origins to the concept of Metaverse. The technologies belonging to XR, which are VR, AR, and MR, are listed. Besides, other elements such as eye-tracking and haptics are also explained in the thesis. Following this, the areas of education, industry, healthcare, construction, military, collaboration and communication are selected where XR technology can be implemented and bring some benefits. The practical part introduces Immersive Technologies and their scenarios of using XR in business. Subsequently, XR projects in Communication and Collaboration for Kofola and Educallix are presented. The advantages and disadvantages of using XR in this area are identified from these projects, possible types of VR meetings, and suitable applications are matched to them. Subsequently, these applications are detailed according to the established criteria, which can be compared in a table. Subsequently, sample projects in this area are calculated and the economic return on hosting a virtual conference compared to a traditional one in the real world is illustrated. According to all the information described above, 6 areas for improvement for future XR projects in this area were then recommended to the company.en
dc.subject.translatedindustry 4.0en
dc.subject.translateddigitizationen
dc.subject.translatedmetaverseen
dc.subject.translatedxr technologyen
dc.subject.translatedvr (virtual reality)en
dc.subject.translatedar (augmented reality)en
dc.subject.translatedmr (mixed reality)en
dc.subject.translatedxr in educationen
dc.subject.translatedxr in healthcareen
dc.subject.translatedxr in constructionen
dc.subject.translatedxr in industryen
dc.subject.translatedxr in militaryen
dc.subject.translatedimmersive technologiesen
dc.subject.translatedmeetinvren
dc.subject.translatedspatialen
dc.subject.translatedhorizon workroomsen
dc.subject.translatednodaen
dc.subject.translatedengageen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Martin_Prachar.pdfPlný text práce4,55 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PRACHAR Martin_Oponent.pdfPosudek oponenta práce344,19 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prachar Martin_vedouci BP.pdfPosudek vedoucího práce346,53 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce39,18 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/52052

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.