Název: Elektronické obchodování B2C v České republice
Další názvy: B2C e-commerce in the Czech Republic
Autoři: Rendlová, Lucie
Vedoucí práce/školitel: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Oponent: Prantl David, Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52335
Klíčová slova: e-commerce;b2c;e-shop;bariéry;hybné síly
Klíčová slova v dalším jazyce: e-commerce;b2c;e-shop;barriers;driving forces
Abstrakt: Diplomová práce se zaměřuje na téma elektronického obchodování B2C v České republice. V úvodní části práce jsou definovány klíčové pojmy a kategorizovány faktory ovlivňující využívání B2C e-commerce. Dále jsou popsány výhody a nevýhody e-shopů a faktory, které ovlivňují výběr konkrétního e-shopu. V další části jsou analyzovány aktuální trendy, vývoj trhu a postoj spotřebitelů k nakupování na internetu. V metodice výzkumu je popsána výzkumná metoda a dotazník, který byl použit pro získání dat pro empirickou část práce. Empirická část práce se zaměřuje na analýzu současného stavu e-commerce v České republice s cílem identifikovat faktory, které motivují osoby, které nakupují na internetu a zároveň zjistit překážky, které brání lidem v nákupu online. Na základě toho navrhnout vhodná opatření. Dotazníkové šetření, kterého se zúčastnilo více než 700 respondentů, bylo použito pro získání dat pro tuto část práce.
Abstrakt v dalším jazyce: Thesis focuses on the topic of B2C e-commerce in the Czech Republic. The introduction defines key terms and categorizes factors influencing the utilization of B2C e-commerce. The advantages and disadvantages of e-shops and factors influencing the selection of a particular e-shop are described. In the next section, current trends, market development, and consumer attitudes towards online shopping are analyzed. The research methodology describes the research method and questionnaire used to obtain data for the empirical part of the paper. The empirical part focuses on analyzing the current state of e-commerce in the Czech Republic with the aim of identifying factors that motivate people who shop online and at the same time identifying barriers that prevent people from shopping online. Based on this, suitable measures will be proposed. The questionnaire survey, in which more than 700 respondents participated, was used to obtain data for this part of the thesis.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Lucie Rendlova_Diplomova prace.pdfPlný text práce2,49 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
DP_Rendlova_v.pdfPosudek vedoucího práce123,19 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
rendlova_lucie_dp.pdfPosudek oponenta práce195,35 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,58 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/52335

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.