Title: Analýza marketingových aktivit vybraného sportovního klubu
Other Titles: Analysis of the marketing activities of the selected sports club
Authors: Holubková, Tereza
Advisor: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Referee: Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52407
Keywords: sportovní marketing;komunikační mix;fotbal;sociální sítě
Keywords in different language: sport marketing;communication mix;football;social networks
Abstract: Tématem předložené bakalářské práce je analýza marketingových aktivit vybraného sportovního klubu. Hlavním cílem práce je zanalyzovat současné marketingové aktivity klubu SK Slavia Praha a následně navrhnout doporučení pro jejich zlepšení. Teoretická část práce představuje vstup do problematiky marketingu a marketingové komunikace se zaměřením na oblast sportu, a to pomocí literární rešerše. Praktická část práce je rozdělena do tří částí. První část výzkumu je věnována představení vybraných marketingových aktivit klubu využívaných v sezóně 2022/23. Druhá a třetí část je zaměřena na online prostředí, konkrétně na sociální sítě klubu. Ty byly analyzovány a porovnávány s vybranými konkurenty a následně bylo provedeno dotazníkové šetření mezi fanoušky klubu. V poslední části práce jsou představena doporučení pro zlepšení marketingové komunikace klubu.
Abstract in different language: The topic of the presented bachelor thesis is the analysis of marketing activities of a selected sports club. The main aim of the thesis is to analyse the current marketing activities of the club SK Slavia Prague and then to propose recommendations for their improvement. The theoretical part of the thesis is an introduction to the issues of marketing and marketing communication with a focus on the field of sport, using a literature search. The practical part of the thesis is divided into three parts. The first part of the research is focused on introducing selected marketing activities used by the club in the 2022/23 season. The second and third parts are focused on the online environment, specifically the club's social networks. These were analysed and compared with selected competitors and then a questionnaire survey was conducted amongst the club's fans. The final part of the thesis presents recommendations for improving the club's marketing communications
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Holubkova-BP.pdfPlný text práce1,87 MBAdobe PDFView/Open
BP_Holubkova_v.pdfPosudek vedoucího práce121,19 kBAdobe PDFView/Open
Holubkova_Tereza_o.pdfPosudek oponenta práce123,78 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,65 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/52407

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.