Title: | FOTOGRAFIE JAKO OBJEKT |
Other Titles: | Photograph as an object |
Authors: | Sedelmayerová, Marie |
Advisor: | Grygar Štěpán, Prof. Mgr. |
Referee: | Leinweberová Adéla, MgA. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/52904 |
Keywords: | fotografie;fotogram;fotografie jako objekt;historie fotografie;přírodniny;vztah člověka a prostoru;tisk na textil;experiment |
Keywords in different language: | photography;photogram;photography as an object;history of photography;nature objects;the relationship of man to space;textile print;experiment |
Abstract: | Diplomová práce Sedimentace mysli na téma fotografie jako objekt se skládá ze dvou částí. Cílem praktické části bylo realizovat a divákovi představit vizi zvětšených uskupení přírodních prvků na zavěšených textiliích, která vznikla na základě původní myšlenky vytvořit pro diváka okno do přírody pomocí osvětlených plechových objektů. Zkoumání příčin vlastních podvědomých motivů, asociací i cizích předchozích uměleckých tendencí v prostoru, bylo nedílnou součástí celého procesu práce. Důležitou stránkou praktické části bylo experimentování, jehož podstatou je objevování nových možností uměleckého vyjádření a zároveň v umělci utváří schopnost vypořádat se s nejasným výstupem práce. |
Abstract in different language: | Diploma thesis Sedimentation of the mind consists of two parts. The aim of the practical part was to create and present to the viewer a vision of enlarged groupings of natural elements on suspended textiles, which was created on the basis of the original idea of creating a window into the nature for viewer using photo-illuminated sheet metal objects. Researching the causes of subconscious motives, associations and foreign previous artistic tendencies in the space was an integral part of the entire work process. An important aspect of the theoretical and practical part was experimentation, the essence of which is the discovery of new possibilities of artistic expression and at the same time it forms in the artist the ability to deal with the unclear output of the work. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KVU) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova_prace_Sedelmayerova.pdf | Plný text práce | 49,2 MB | Adobe PDF | View/Open |
Sedelmayerova.pdf | Posudek vedoucího práce | 565,46 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sedelmayerova_0.pdf | Posudek oponenta práce | 638,57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sedelmayerova_1.pdf | Průběh obhajoby práce | 95,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/52904
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.