Title: Porovnání přístupů logopedické intervence v ZŠ pro žáky s vadami řeči a ve třídách zřízených pro tyto žáky při běžných ZŠ
Other Titles: Comparison of approaches of speech therapy intervention in primary school for peers with the need of speech therapy intervention in special classes within mainstream primary schools
Authors: Drábová, Karina
Advisor: Slowík Josef, PhDr. Ph.D.
Referee: Gruberová Blanka, PhDr. Bc. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53263
Keywords: logopedická intervence;vzdělávání žáků s vadami řeči;narušená komunikační schopnost;zš pro žáky s vadami řeči;třídy pro žáky s vadami řeči
Keywords in different language: speech therapy intervention;education of pupils with speech impairments;communication disorder;primary schools for pupils with speech impairments;classes for pupils with speech impairments
Abstract: Bakalářská práce se zabývá přístupy logopedické intervence na ZŠ pro žáky s vadami řeči a ve třídách pro žáky s vadami řeči zřízených při běžných ZŠ. V teoretické části jsou popsány teoretická východiska v logopedické oblasti, narušená komunikační schopnost a její nejčastěji se vyskytující formy, logopedická intervence a koncepce poskytování logopedické péče v ČR. V praktické části je zmapována logopedická intervence na vybraných školách a je dosaženo hlavního cíle, který byl porovnat logopedickou intervenci v ZŠ pro žáky s vadami řeči a ve třídách zřízených pro tyto žáky při běžných ZŠ.
Abstract in different language: The bachelor thesis deals with the approaches of speech therapy intervention in primary schools for pupils with speech impairments and in classes for pupils with speech impairments established in regular primary schools. In the theoretical part, the theoretical background in the speech therapy field, impaired communication ability and its most common forms, speech therapy intervention and the concept of speech therapy care in the Czech Republic are described. In the practical part, the speech therapy intervention in selected schools is mapped and the main objective is achieved, which was to compare the speech therapy intervention in primary schools for pupils with speech impairments and in classes established for these pupils in regular primary schools.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Drabova_Karina_bakalarska prace_logopedicka intervence.pdfPlný text práce1,65 MBAdobe PDFView/Open
Drabova VP012.pdfPosudek vedoucího práce958,21 kBAdobe PDFView/Open
Drabova OP.pdfPosudek oponenta práce419,78 kBAdobe PDFView/Open
Drabova O011.pdfPrůběh obhajoby práce358,76 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/53263

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.