Title: | Zkušenosti učitelů prvního stupně vybraných běžných základních škol v Plzni s poskytováním podpory ve vzdělávání žákům se speciálními vzdělávacími potřebami |
Other Titles: | Experiences of first grade teachers of selected mainstream primary schools in Pilsen with providing educational support to pupils with special educational needs |
Authors: | Poppová, Klára |
Advisor: | Ullmanová Jiřina, Mgr. et Bc. |
Referee: | Zachová Markéta, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/53270 |
Keywords: | inkluze;inkluzivní hodnoty a principy;inkluzivní vzdělávání;žáci se speciálními vzdělávacími potřebami;učitelé prvního stupně;pedagogické kompetence;zkušenosti učitelů |
Keywords in different language: | inclusion;inclusive values and principles;inclusive education;students with special educational needs;primary school teachers;pedagogical competences;teachers' experiences |
Abstract: | Tato bakalářská práce se zabývá zkušenostmi učitelů prvního stupně základních škol s poskytováním podpory žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Práce má za cíl identifikovat vlivy, které ovlivňují výkon učitelské profese v této oblasti, pojmenovat potřeby pedagogů a možné zdroje podpory. Kvalitativní výzkumné šetření bylo realizováno na běžných základních školách v Plzni. Výsledky práce přinášejí poznatky pro učitele prvního stupně, kteří hledají způsoby a možnosti, jak zlepšovat školní prostředí pro sebe i své žáky směrem k naplňování inkluzivních hodnot ve vzdělávání. |
Abstract in different language: | This bachelor thesis deals with the experiences of primary school teachers in providing support to students with special educational needs. The aim of the thesis is to identify the influences that affect the performance of teachers in this field, name the needs of educators, and possible sources of support. Qualitative research was conducted at regular elementary schools in Pilsen. The results provide insights for first-grade teachers who are looking for ways and opportunities to improve the school environment for themselves and their students towards the fulfilment of inclusive values in education. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Poppova__PP20B0497P_BAKALA_R_SKA_-PRA_CE.pdf | Plný text práce | 1,34 MB | Adobe PDF | View/Open |
Poppova VP017.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,03 MB | Adobe PDF | View/Open |
Poppova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 204,86 kB | Adobe PDF | View/Open |
Poppova O016.pdf | Průběh obhajoby práce | 362,69 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/53270
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.