Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPlíhalová Monika, Mgr.
dc.contributor.authorSýkorová, Adéla
dc.contributor.refereePoláček Stanislav, MgA. Mgr.
dc.date.accepted2023-6-15
dc.date.accessioned2023-08-02T10:43:31Z-
dc.date.available2022-6-7
dc.date.available2023-08-02T10:43:31Z-
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-4-29
dc.identifier94060
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/53321-
dc.description.abstractPráce je zaměřena na nefigurativní umění jako inspirační východisko výtvarných experimentů v mateřské škole. V teoretické části jsou popsány výtvarná výchova a její cíle, je zde popsán vývoj dětské kresby a myšlení. Práce se zabývá i pojetím RVP PV a nefigurativní tvorby. Dále je zde vymezen pojem nefigurativní umění, jeho podoby a inspirační východiska. V praktické části jsou zpracovány čtyři výtvarné činnosti dle inspiračních východisek, u nichž je sepsán průběh a reflexe. Praktická část je obohacena o fotografie tvorby dětí v mateřské škole. Práce je zakončena důkladnou reflexí, ze které vychází závěr.cs
dc.format52 s. (81 658 znaků)
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectpředškolní věkcs
dc.subjectvýtvarná činnostcs
dc.subjectexperimentcs
dc.subjectabstrakcecs
dc.subjectakční malbacs
dc.subjectneoplasticismuscs
dc.subjectabstraktní expresionismuscs
dc.subjectgeometrická abstrakcecs
dc.titleNefigurativní umění jako inspirační východisko výtvarných experimentů v mateřské školecs
dc.title.alternativeNon-figurative art as an inspirational source for art experiments in kindergartenen
dc.typebakalářská práce
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programUčitelství pro mateřské školy
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThe work is focused on non-figurative art as an inspirational starting point for creative experiments in kindergarten. In the theoretical part, art education and its goals are described, the development of children's drawing and thinking is depicted here. The work also deals with the concept of RVP PV (Framework Education Programme for Preschool Education) and non-figurative creation. Furthermore, the concept of non-figurative art, its forms and sources of inspiration are defined here. In the practical part, four creative activities are elaborated according to inspirational starting points; these are accompanied by their course and reflection. The practical part is supplemented with photos of children's creations in kindergarten. The work is finished with a thorough reflection, on which the conclusion is based.en
dc.subject.translatedpreschool ageen
dc.subject.translatedcreative activityen
dc.subject.translatedexperimenten
dc.subject.translatedabstractionen
dc.subject.translatedaction paintingen
dc.subject.translatedneoplasticismen
dc.subject.translatedabstract expressionismen
dc.subject.translatedgeometric abstractionen
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nefigurativni umeni jako inspiracni vychodisko vytvarnych experimentu v materske skole.pdfPlný text práce1,91 MBAdobe PDFView/Open
POSUDEK_vedouci_Sykorova.pdfPosudek vedoucího práce306,11 kBAdobe PDFView/Open
Posudek_oponent_Adela Sykorova.pdfPosudek oponenta práce267,36 kBAdobe PDFView/Open
Sykorova_hodnoceni.pdfPrůběh obhajoby práce527,9 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/53321

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.