Title: | Indiánský život na dětském táboře |
Other Titles: | Native American life at a children's camp |
Authors: | Tomíšková, Adéla |
Advisor: | Zapletal Aleš, MgA. et MgA. Ph.D. |
Referee: | Smutný Dalibor, Prof. akad. mal. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/53322 |
Keywords: | indiánský život;původní obyvatelé ameriky;indiánská kultura;tramping;woodcraft;volnočasová pedagogika;dětský tábor |
Keywords in different language: | life of the native american people;native american culture;tramping;woodcraft;leisure pedagogy;children's camp |
Abstract: | Práce je rozdělena na tři části. Teoretická část popisuj obecné představy o kultuře původních obyvatel Ameriky, jejich zobecnění a idealizace. V další podkapitole se nachází počátky trampingu a volnočasová pedagogika. V praktické části jsou popsány čtyři obrazy s indiánskou tématikou. Výtvarný úkol pro děti je popsán v didaktické části. |
Abstract in different language: | The work is divided into three parts. The theoretical part describes general ideas about the culture of the indigenous peoples of the Americas, their generalizations and idealizations. The next subsection covers the origins of tramping and leisure pedagogy. The practical section describes four paintings with Native American themes. An art task for children is described in the didactic section. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace Indiansky zivot na detskem taboreTomiskova Adela.pdf | Plný text práce | 1,57 MB | Adobe PDF | View/Open |
Posudek_vedouci_Tomiskova.pdf | Posudek vedoucího práce | 304,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
POSUDEK - oponent -Tomiskova.pdf | Posudek oponenta práce | 271,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
Tomiskova_hodnoceni VSKP.pdf | Průběh obhajoby práce | 481,89 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/53322
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.