Název: | Vytvoření a ověření výukového modulu na překonání kritických míst tematického celku Půda ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ |
Další názvy: | Design and validation of a teaching module to overcome critical spots of the thematic unit Soil in teaching secondary geography |
Autoři: | Osobová, Tereza |
Vedoucí práce/školitel: | Vočadlová Klára, RNDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54002 |
Klíčová slova: | kritická místa;výukový modul;experiment jedné skupiny před-po;půda;výuka o půdách;výuka zeměpisu;pretest a posttest |
Klíčová slova v dalším jazyce: | critical spots;teaching module;experiment of one group before-after;soil;teaching of soils;geography education;pretest and posttest |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá navržením výukového modulu na překonání kritických míst tematického celku Půda ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ. Jako metoda získávání dat v předvýzkumu bylo použito studium literatury. Dále byl použit polostrukturovaný rozhovor s vyučujícím zeměpisu v 6. ročníku. Na základě těchto dat byl navržen výukový modul, který byl otestován v praxi ve vybraném 6. ročníku. Jako hlavní výzkumná metoda byl zvolen experiment jedné skupiny před-po. Vývoj znalostí žáků byl testován pomocí pretestu a posttestu. Jejich výsledky byly zpracovány staticky a graficky znázorněny. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The diploma thesis deals with designed a teaching module to overcome critical spots of the thematic unit Soil in teaching secondary geography. In the pre-research, the study of literature was used as method for data collection. Furthermore, a semi-structured interview with a geography teacher in the 6th grade was used. Based on these data, a teaching module was dedsigned, which was tested in practice on selected 6th grade. A experiment of one group before-after was chosen as the main research method. The development of students' knowledge was tested using pretest and posttest. The results were processed by statistic and graph. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (CBG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_Osobova_T_modul.pdf | Plný text práce | 1,2 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Osobova_O.pdf | Průběh obhajoby práce | 130,74 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Osobova_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 128,63 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Osobova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 128,6 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/54002
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.