Název: Vytvoření geografické virtuální procházky a ověření její efektivity ve výuce
Další názvy: Creation of a geographic virtual tour and verification of its effectiveness in teaching
Autoři: Kolářová, Zuzana
Vedoucí práce/školitel: Duffek Václav, Mgr.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/54050
Klíčová slova: virtuální procházka;sférické fotografie;pedagogický výzkum;polostrukturovaný rozhovor;místní region rokycansko
Klíčová slova v dalším jazyce: virtual walk;spherical photographs;pedagogical research;semi-structured interview;local region rokycansko
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá vytvořením virtuální procházky po okrese Rokycany a ověřením efektivity ve výuce. Virtuální procházka byla vytvořena pomocí šesti sférických fotografií. Sférické fotografie zobrazují šest vybraných míst v okrese Rokycany. K těmto fotografiím byl také vytvořen pracovní list. Ověření efektivity virtuální procházky proběhlo při výuce zeměpisu v 7. třídě základní školy v Rokycanech. Žáci ve skupinách vyplňovali úkoly v pracovním listu, které cílily na vyšší cíle Bloomovy taxonomie kognitivních cílů. Hlavním cílem bylo získat odpověď na výzkumnou otázku: Jsou sférické fotografie pro výuku efektivnější než klasické fotografie? Výsledky byly zjištěny pomocí polostrukturovaného rozhovoru s vyučujícím, který navrženou virtuální procházku ověřoval ve své výuce. Z polostrukturovaného rozhovoru vyplynulo, že využití sférických fotografií ve výuce zvyšuje motivaci žáků a také, že jsou sférické fotografie pro výuku efektivnější než klasické fotografie. Sférické fotografii jsou více interaktivní a žákům umožnily přímý pocit z míst, které si prohlíželi, i když byli fyzicky mimo jejich dosah.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor's thesis deals with the creation of a virtual walk around the Rokycany district and verification of effectiveness in teaching. The virtual walk was created using six spherical photographs. Spherical photographs show six selected places in the Rokycany district. A worksheet was also created for these photos. The verification of the effectiveness of the virtual walk took place during the teaching of geography in the 7th grade of the elementary school in Rokycany. Pupils in groups completed tasks in the worksheet that aimed at the higher goals of Bloom's taxonomy of cognitive goals. The main goal was to get an answer to the research question: Are spherical photographs more effective for teaching than classic photographs? The results were determined using a semi-structured interview with the teacher, who verified the proposed virtual walk in his teaching. The semi-structured interview revealed that the use of spherical photographs in teaching increases the motivation of pupils and also that spherical photographs are more effective for teaching than classic photographs. Spherical photographs are more interactive and allowed pupils to get a direct feel for the places they were viewing, even if they were physically out of reach.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (CBG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace Kolarova.pdfPlný text práce2,49 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kolarova_O.pdfPrůběh obhajoby práce160,58 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kolarova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce2,01 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kolarova_oponent.pdfPosudek oponenta práce2,22 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54050

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.