Title: Vytvoření geografické virtuální procházky a ověření její efektivity ve výuce
Other Titles: Creation of a geographic virtual tour and verification of its effectiveness in teaching
Authors: Kolářová, Zuzana
Advisor: Duffek Václav, Mgr.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/54050
Keywords: virtuální procházka;sférické fotografie;pedagogický výzkum;polostrukturovaný rozhovor;místní region rokycansko
Keywords in different language: virtual walk;spherical photographs;pedagogical research;semi-structured interview;local region rokycansko
Abstract: Bakalářská práce se zabývá vytvořením virtuální procházky po okrese Rokycany a ověřením efektivity ve výuce. Virtuální procházka byla vytvořena pomocí šesti sférických fotografií. Sférické fotografie zobrazují šest vybraných míst v okrese Rokycany. K těmto fotografiím byl také vytvořen pracovní list. Ověření efektivity virtuální procházky proběhlo při výuce zeměpisu v 7. třídě základní školy v Rokycanech. Žáci ve skupinách vyplňovali úkoly v pracovním listu, které cílily na vyšší cíle Bloomovy taxonomie kognitivních cílů. Hlavním cílem bylo získat odpověď na výzkumnou otázku: Jsou sférické fotografie pro výuku efektivnější než klasické fotografie? Výsledky byly zjištěny pomocí polostrukturovaného rozhovoru s vyučujícím, který navrženou virtuální procházku ověřoval ve své výuce. Z polostrukturovaného rozhovoru vyplynulo, že využití sférických fotografií ve výuce zvyšuje motivaci žáků a také, že jsou sférické fotografie pro výuku efektivnější než klasické fotografie. Sférické fotografii jsou více interaktivní a žákům umožnily přímý pocit z míst, které si prohlíželi, i když byli fyzicky mimo jejich dosah.
Abstract in different language: The bachelor's thesis deals with the creation of a virtual walk around the Rokycany district and verification of effectiveness in teaching. The virtual walk was created using six spherical photographs. Spherical photographs show six selected places in the Rokycany district. A worksheet was also created for these photos. The verification of the effectiveness of the virtual walk took place during the teaching of geography in the 7th grade of the elementary school in Rokycany. Pupils in groups completed tasks in the worksheet that aimed at the higher goals of Bloom's taxonomy of cognitive goals. The main goal was to get an answer to the research question: Are spherical photographs more effective for teaching than classic photographs? The results were determined using a semi-structured interview with the teacher, who verified the proposed virtual walk in his teaching. The semi-structured interview revealed that the use of spherical photographs in teaching increases the motivation of pupils and also that spherical photographs are more effective for teaching than classic photographs. Spherical photographs are more interactive and allowed pupils to get a direct feel for the places they were viewing, even if they were physically out of reach.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (CBG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace Kolarova.pdfPlný text práce2,49 MBAdobe PDFView/Open
Kolarova_O.pdfPrůběh obhajoby práce160,58 kBAdobe PDFView/Open
Kolarova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce2,01 MBAdobe PDFView/Open
Kolarova_oponent.pdfPosudek oponenta práce2,22 MBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/54050

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.