Title: | Tvorba terénní únikové hry s využitím QR kódů |
Other Titles: | Creation of a terrain escape game using QR codes |
Authors: | Hrubý, Antonín |
Advisor: | Benediktová Lenka, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Rohlíková Lucie, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54107 |
Keywords: | úniková hra;qr kódy;hra;terénní hra;terénní úniková hra |
Keywords in different language: | escape game;qr codes;game;terrain game;terrain escape game |
Abstract: | Tato diplomová práce se zaměřuje na návrh a realizaci terénní únikové hry s využitím QR kódů, včetně tvorby metodických materiálů pro učitele. Metodické materiály byly vytvořeny ve formě PDF, ale také formou webové stránky (www.pokladnaradyni.cz). Jsou zde uvedeny principy využití her ve výuce a specifikace únikových her. Následně se věnujeme začlenění QR kódů do struktury hry, diskusi o integraci digitálních technologií do výuky a významu principu BYOD. Hra se odehrává v okolí zříceniny hradu Radyně, je vhodná pro žáky 7. ročníků a má interdisciplinární charakter s důrazem na rozvoj digitálních kompetencí žáků. Hra byla otestována, na základě získaných dat alterována a následně publikována učitelské veřejnosti. |
Abstract in different language: | This master's thesis focuses on the design and implementation of a field escape game using QR codes, including the creation of teaching materials for teachers. The teaching materials were created in PDF format, as well as in the form of a website (www.pokladnaradyni.cz). The author presents principles of using games in teaching and the specifics of escape games. Subsequently, the incorporation of QR codes into the structure of the game, a discussion on the integration of digital technologies into teaching, and the importance of the BYOD principle were addressed. The game takes place around the ruins of Radyně Castle, is suitable for 7th grade students, and has an interdisciplinary character with an emphasis on the development of students' digital competencies. The game was tested, altered based on the data obtained, and subsequently published to the teaching public. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KVD) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP_hrubya.pdf | Plný text práce | 4,26 MB | Adobe PDF | View/Open |
PosudekVedoucihoSTAG.pdf | Posudek vedoucího práce | 64,87 kB | Adobe PDF | View/Open |
PosudekOponentaSTAG.pdf | Posudek oponenta práce | 63,25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Hruby protokol.pdf | Průběh obhajoby práce | 283,47 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/54107
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.