Název: | Schopnost dětí v mateřské škole orientovat se v čase |
Další názvy: | The ability of children in kindergarten to orient themselves in time |
Autoři: | Provazníková, Lenka |
Vedoucí práce/školitel: | Pěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Coufalová Jana, Doc. PaedDr. CSc. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54125 |
Klíčová slova: | čas;mateřská škola;dítě v předškolním věku;orientace v čase;časová posloupnost;dny v týdnu;roční období;vnímání času |
Klíčová slova v dalším jazyce: | time;kindergarten;preschool child;orientation in time;time sequence;days of the week;seasons;perception of time |
Abstrakt: | Celá bakalářská práce má tři části. V teoretické části se zabývám vnímáním času u dětí předškolního věku a vnímání časové posloupnosti. Také se zde nachází odhad a měření času a nechybí tu ani aktivity a hry, které jsou vhodné pro procvičování oblasti orientace v čase. Jedna krátká podkapitola je věnována samotnému pojmu čas a dozvíme se zde také, jaké mohou být potíže ve zmiňované oblasti. Druhá kapitola s názvem "metodologická část" obsahuje veškeré cíle, metody a podmínky experimentu. Zahrnuje také terminologii, zadání všech úloh a kritéria hodnocení. V poslední, a to experimentální části se nachází charakteristika mateřské školy, ve které byl experiment vykonávaný i charakteristika všech dětí, které se na experimentu podílely. Dále je zde vyhodnocení všech uskutečněných úkolů a jejich scénář. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The entire Bachelor thesis has three parts. In the theoretical part, I deal with the perception of time in preschool children and the perception of the time sequence. There is also an estimation and measurement of time, and there are also activities and games that are suitable for practising the area of orientation over time. One short sub-chapter is devoted to the very concept of time, and we will also learn here what the difficulties might be in the area mentioned. The second chapter, entitled "methodological part," contains all the objectives, methods and conditions of the experiment. It also includes terminology, assignment of all tasks and evaluation criteria. The final, experimental part contains the characteristics of the nursery school, in which the experiment was also carried out by the characteristics of all the children who participated in the experiment. Next, an evaluation of all the tasks carried out and their scenario. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace_Provaznikova Lenka.pdf | Plný text práce | 1,36 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
bakalarska prace_Provaznikova.pdf | Posudek oponenta práce | 106,3 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hodnoceni BP L. Provaznikove.pdf | Posudek vedoucího práce | 215,89 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Provaznikova protokol.pdf | Průběh obhajoby práce | 375,71 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/54125
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.