Title: Crowdfunding pro firmy. Výzva a faktory úspěchu.
Other Titles: Crowdfunding for businesses. Challenge and success factors
Authors: Haňáková, Kamila
Advisor: Hommerová Dita, Doc. Ing. Ph.D., MBA
Referee: Pavlák Miroslav, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/54164
Keywords: crowdfunding;faktory úspěchu;podniky
Keywords in different language: crowdfunding;success factors;businesses
Abstract: Hlavním cílem této bakalářské práce je prozkoumat výzvy a faktory rozhodující pro úspěch crowdfundingu pro podniky. Zaměřuje se na identifikaci faktorů, které ovlivňují úspěšnost crowdfundingové kampaně, včetně kvality prezentace projektu, efektivní komunikace s dárci a atraktivních odměn. Jsou vypracovány praktické rady, které pomohou podnikům maximalizovat jejich šance na trhu crowdfundingu. Empirická část navíc na základě odborných průzkumů předpovídá budoucnost crowdfundingových projektů v Německu. Systematická analýza literatury a expertních rozhovorů poskytuje firmám poznatky o úspěšném využití crowdfundingu. Práce se skládá ze tří částí: teoretických východisek, analýzy dvou německých a jedné světové crowdfundingové platformy a pěti expertních rozhovorů. Z analýzy empirických zjištění jsou vyvozena doporučení pro úspěšný crowdfunding.
Abstract in different language: The main objective of this bachelor's thesis is to examine the obstacles and factors critical to the success of crowdfunding for businesses. It focuses on identifying the factors that influence the success of a crowdfunding campaign, including project presentation quality, efficient donor communication, and attractive rewards. Practical advice is developed to help companies maximize their chances in the crowdfunding market. Additionally, the empirical part forecasts the future of crowdfunding projects in Germany based on expert surveys. A systematic analysis of literature and expert interviews provides insights for companies on successful crowdfunding utilization. The thesis comprises three parts: theoretical foundations, analysis of two German and one global crowdfunding platforms, and five expert interviews. The empirical findings are analyzed to derive recommendations for successful crowdfunding.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kvalifikacni prace_Hanakova_Kamila_ZCU.pdfPlný text práce2,28 MBAdobe PDFView/Open
Hanakova_Kamila_v.pdfPosudek vedoucího práce129,84 kBAdobe PDFView/Open
Hanakova Kamila_o.pdf.pdfPosudek oponenta práce122,11 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,87 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/54164

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.