Název: | Můj zámek, můj dům - komentovaná prohlídka na zámku Kozel pro děti předškolního věku |
Další názvy: | My chateau, my home - guided tour at chateau Kozel for preschool children |
Autoři: | Ulovcová, Emma |
Vedoucí práce/školitel: | Východská Helena, PaedDr. |
Oponent: | Podroužek Ladislav, Doc. PaedDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54255 |
Klíčová slova: | černín z chudenic;zámek kozel;komentovaná prohlídka;děti předškolního věku;mateřská škola;památkový objekt;průvodce;reflexe;psychologie;vzdělávání |
Klíčová slova v dalším jazyce: | černín of chudenice;kozel castle;guided tour;preschool children;kindergarten;monument;a guide;reflection;psychology;education |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce si klade za cíl vytvořit návrh argumentované metodiky prohlídky pro děti předškolního věku na státním zámku Kozel. Teoretická část práce popisuje historii vzniku zámku Kozel, realizaci zámeckého parku a představuje osobnost hraběte Jana Vojtěcha Černína z Chudenic a jeho manželku Josefinu Thun - Hohenstein, provdanou Černínovou. Teoretická část je dále zaměřena na popis běžné prohlídky zámeckých interiérů, která je následně v teorii modifikována tak, aby byla vhodná pro děti předškolního věku. Praktická část představuje konkrétní návrh argumentované metodiky s modifikovaným textem, jednotlivými aktivitami probíhajícími při prohlídce a podrobnou strukturou samotné prohlídky. V závěrečné části dochází k reflexi realizované prohlídky za účasti předškolní třídy plzeňské mateřské školy. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The aim of this bachelor thesis is to develop a proposal for an argumented tour methodology for preschool children at the state castle Kozel. The theoretical part of the thesis describes the history of the creation of Kozel Castle, the realization of the castle park and introduces the personality of Count Jan Vojtěch Černín of Chudenice and his wife Josefina Thun - Hohenstein, married to Černín. The theoretical part is further focused on the description of a common tour of the castle interiors, which is then modified in theory to be suitable for preschool children. The practical part presents a concrete proposal of an argued methodology with a modified text, individual activities taking place during the tour and a detailed structure of the tour itself. The final part reflects on the implemented tour with the participation of a preschool class of a kindergarten in Pilsen. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace - Ulovcova Emma.pdf | Plný text práce | 4,26 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Ulovcova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 252,2 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Vedouci_DP_Ulovcova.pdf | Posudek vedoucího práce | 867,41 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Oponent_BP_Ulovcova.pdf | Posudek oponenta práce | 900,52 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/54255
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.