Title: | FYKOS a vývoj fyzikálních soutěží pro středoškoláky |
Authors: | Dřevo, Jakub |
Citation: | KÉHAR, O. (ed.) Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10: Jak se za 20 let změnila výuka fyziky?, Srní 2023, s. 47-49. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10/sbor/ModerniTrendy10_sbornik.pdf http://hdl.handle.net/11025/54309 |
ISBN: | 978-80-261-1159-7 |
Keywords: | FYKOS;vzdělávání;středoškoláci;Fyzikální korespondenční seminář |
Keywords in different language: | FYKOS;education;high school students;Physics correspondence competition |
Abstract: | Fyzikální korespondenční seminář (FYKOS) během svého šestatřicetiletého působení velkým dílem přispěl k mimoškolnímu fyzikálnímu vzdělávání nejen v České republice a na Slovensku. V průběhu let připravili organizátoři FYKOSu mnoho akcí, které rozšiřují obzory žáků středních škol v oblasti fyziky a dalších přírodních věd. Příspěvek představuje jednotlivé aktivity FYKOSu a jejich historický vývoj. |
Abstract in different language: | Physics correspondence competition (FYKOS) has made a large contribution to extracurricular physics education in the Czech Republic and Slovakia during its 36 years of existence. Throughout the years, the organizers of FYKOS have arranged many events aimed at expanding the knowledge of high school students in the field of physics and other natural sciences. This article provides an overview of the various FYKOS activities and their historical development. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni, autoři |
Appears in Collections: | Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10 Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ModerniTrendy10_sbornik_uvod+tiraz.pdf | Plný text | 1,03 MB | Adobe PDF | View/Open |
ModerniTrendy10_sbornik-47-49.pdf | Plný text | 284,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/54309
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.